ادامه روند سقوط در بازار سرمایه/ یک روز خونین دیگر برای فلزات اساسی رقم خورد

بازار سرمایه امروز هم به روند رو به سقوط خود ادامه داد و با وجود اینکه خبر خاصی در بازار شنیده نشد، فلزات اساسی هم روز بسیار بد و سرخی را پشت سر گذاشتند.

به گزارش فولادبان؛ بازار سرمایه همچنان در بحبوحه سقوط به سر می‌برد، چراکه شاخص کل بازار امروز هم روی ریل نزولی قرار داشت و بسیاری از سهم‌ها افت قیمت شدیدی را تجربه کردند. همچنین امروز که با توجه به جلسات فولادی مسئولان بورس و وزارت صمت می‌تواند روزی سرنوشت‌ساز برای بازار فولاد باشد، بازهم شاهد افت قیمت سهام در اکثر سهم‌های بنیادی از جلمه فلزات اساسی بودیم.

بسیاری از کارشناسان بازار سرمایه بر این عقیده‌اند که مشخص نبودن آینده قیمت ارز و همچنین پیروی نکردن بازار از وضعیت بنیادی شرکت‌ها و البته عملکرد سهامداران از روی هیجان و ترس از جمله عواملی است که باعث شده این روزها بازار سرمایه کف‌های حمایتی را یکی پس از دیگری از دست بدهد.

امروز شاخص کل بازار کار خود را از همان اولین معامله با  فشار عرضه آغاز کرد و در نهایت هم قرمز هم بسته شد. این شاخص با شیبی تند سقوط کرد و تا انتهای بازار مرز 37 هزار واحد سقوط را هم رد کرد. در روز جاری همچنین با اینکه برخی سهم‌های کوچک در بازار مثبت بودند، بازهم شاخص هم‌وزن نتوانست رشد کند و همانند نماگر اصلی بورس روی ریل نزولی قرار داشت و در مجموع بیش از 7 هزار واحد افت کرد.

علاوه بر این، با اینکه امروز جلسات سرنوشت‌سازی در سازمان بورس و وزارت صمت برای تعیین تکلیف شرایط عرضه محصولات فولادی در بورس کالا برگزار شد، فلزات اساسی هم روز خوبی را تجربه نکردند و در نهایت، شاخص این گروه مهم در بازار سرمایه بیش از از روز چهارشنبه 30 هزار واحد پایین‌تر آمد.

در کل، شاخص کل تالار شیشه‌ای در زمان بسته شدن معاملات (12:30 شنبه 18 بهمن)، 37 هزار و 624 واحد پایین آمد و به یک میلیون و 135 هزار و 386 واحد رسید. شاخص هم‌وزن نیز 7 هزار و 29 واحد افت کرد و روی رقم 416 هزار و 119 هزار واحد ایستاد و شاخص فلزات اساسی هم 30 هزار و 64 واحد ریخت و رقم 749 هزار و 331 واحد را نشان داد.

در معاملات روز جاری، نمادهای «غزر»، «فملی»، «خساپا»، «فولاد»، «کلوند»، «سیتا» و «شپنا» بیشترین تراکنش را در بازار سرمایه داشتند و نمادهای «فارس»، «فولاد»، «فملی»، «شستا»، «کگل»، «کچاد» و «تاپیکو» بیشترین تأثیر را روی افت شاخص کل گذاشتند.

امروز روز خوبی برای فولادی‌های بازار سرمایه نبود. در حالی که نماد «فنورد» جزو سبزپوش‌های بازار بود، نمادهای اصلی فولادی بورس مانند «فولاد»، «فخوز» و «فخاس» افت قیمت شدیدی را تجربه کردند. علاوه بر این، دو نماد معدنی «کگل» و «کچاد» هم از قرمزپوشان بازار بودند و نماد «ذوب» در فرابورس هم نزدیک 5 درصد منفی شد.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *