جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

ریزش ادامه‌دار بورس در روزهای سرخ زمستان/ فلزات اساسی یکدست قرمزپوش شدند

امروز افزایش فشار عرضه در بازار سرمایه باعث ریزش شاخص کل تا زیر یک میلیون و 200 هزار واحد شد و فلزات اساسی هم بدون تقاضا، با عرضه‌های سنگین معامله شدند؛ پرچم سرخ سقوط امروز بر سر در بازار سرمایه آویزان بود.

به گزارش فولادبان؛ معاملات روز جاری باعث ریزش بیشتر و بیشتر شاخص کل بازار شد، به طوری که این شاخص امروز از لبه پرتگاه 1.2 میلیون واحدی به پایین سقوط کرد و زیر پای خود را به رنگ خون دید. به گفته کارشناسان بورس، در صورت ادامه این روند تداوم فشار عرضه در بورس باعث خواهد شد تا نماگر اصلی بورس تا حد یک میلیون واحد هم افت داشته باشد.

با توجه به اینکه بازار دو نقطه حمایتی خود را در ریزش‌ها دو هفته اخیر از دست داده است، این احتمال وجود دارد که بازار از این نقطه هم پایین‌تر برود. با این حال، باید در روزهای آتی وضعیت بازار را بررسی کرد تا نتیجه ادامه این روند نزولی مشخص شود.

به هر حال روز جاری از زبان کارشناسان، بازار وضعیت بدی را پشت سر گذاشت. شاخص کل بازار، تحت تأثیر افزایش فشار فروش سهم‌ها بخصوص در گروه فلزات اساسی، از همان ابتدا با وجود رشد نماد «شستا» و سهم‌های گروه خودرو، بازهم وضعیت قرمز سقوط را پشت سر گذاشت و در 2 ساعت ابتدایی معاملات، بیش از 39 هزار واحد افت داشت و در ادامه معاملات هم همین سقوط را ادامه داد و در نهایت امروز سقوط 43 هزار واحدی را رقم زد.

در معاملات روز جاری بازار سرمایه، وضعیت شاخص کل هم‌وزن هم چندان تفاوتی با نماگر اصلی بازار نداشت و امروز از ابتدا تا انتهای معاملات با روند یکنواخت نزولی 2.27 درصدی کار خود را به پایان رساند.

شاخص فلزات اساسی هم امروز به شدت افت کرد و این گروه کم‌اقبال‌ترین صنعت روز جاری بازار سرمایه لقب گرفت، زیرا سرمایه‌گذاران امروز سهام فلزی خود را فقط فروختند. این شاخص در دقایق ابتدایی معاملات تا نقطه 790 هزار واحدی با شیبی تند سقوط کرد و از آن به بعد از سرعت و شیب خود کاست تا اینکه در انتهای معاملات سقوط سهمگین 36 هزار واحدی را برای خود به جای بگذارد.

روی هم رفته، شاخص کل امروز در لحظه بسته شدن معاملات (12:30 شنبه 27 دی) 43 هزار و 43 واحد افت کرد و به یک میلیون و 186 هزار و 793 واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن هم با کاهش 10 هزار و 317 واحدی، روی رقم 444 هزار و 502 واحد ایستاد و شاخص کل هم‌وزن هم در روز بد خود، 36 هزار و 321 واحد پایین‌تر از روز گذشته قرار گرفت و رقم 788 هزار و 187 واحد را نشان داد.

امروز نمادهای «شستا»، «ثبهساز»، «خودرو»، «خساپا»، «ولپارس»، «امین» و «وخارزم» بیشترین تراکنش را در معاملات داشتند. همچنین امروز در کنار سهم‌های فولادی، سهم‌های معدنی هم بودند که نفش زیادی در شاخص کل داشتند، چون روی هم رفته نمادهای «فارس»، «فولاد»، «فملی»، «کگل»، «شستا»، «تاپیکو» و «پارس» بیشترین منفی تأثیر را روی شاخص اصلی بازار داشتند.

در معاملات روز جاری، همه سهم‌های فلزات اساسی فقط با عرضه همراه بودند. امروز در حالی که همه نمادهای فولادی قرمزپوش شدند، نماد شرکت‌های «سپنتا»، «فولاد امیرکبیر کاشان»، «فولاد خراسان»، «نورد و قطعات فولادی» و «فولاد آلیاژی ایران» بیشترین افت قیمت را داشتند. علاوه بر این، نمادهای «معدنی و صنعتی گل‌گهر» و «معدنی و صنعتی چادرملو» هم افت قیمت شدیدی را تجربه کردند.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors