جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 22 دی 1399 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

رانت ۱۲ هزار میلیاردی در فولاد ایجاد شد

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: متاسفانه به دنبال قیمت‌گذاری دستوری فولاد در بورس کالا هستیم، این در حالی است که فقط به خاطر دخالت دولت در پایان سال ۹۷ و سال ۹۸ حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان رانت ایجاد شد، در حالی که شرکت‌های تولیدی و مصرف‌کنندگان هیچ انتفاعی نبردند.

رانت ۱۲ هزار میلیاردی در فولاد ایجاد شد اخبار اخبار کمیسیون اقتصادی مجلس فولاد، فولادبان، پورابراهیمی، اتاق بازرگانی

به گزارش فولادبان؛ محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس امروز در مراسم روز ملی صادرات در اتاق بازرگانی ایران با اشاره به حواشی قیمت‌گذاری و توقف صادرات فولاد، افزود: در بحث فولاد به هیچ وجه کمبود عرضه مطرح نیست، در حال حاضر کل نیاز کشور برای مقاطع فولادی به طور متوسط ۱۶ میلیون تن است، چرا با رفتارهای غیرمنطقی جلوی صادرات مقاطع گرفته شده است؟ این موضوع به تحریم مربوط نیست.

وی ادامه داد: هیچ تناسبی بین خرده فروشی فولاد و قیمت عرضه شده در بورس نیست؛ این رانت ۱۲ هزار میلیارد تومانی به دلیل همین مابه‌التفاوت ایجاد شد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: گلوگاه اصلی ما در بخش صادرات، بانک مرکزی است. اگر بانک مرکزی را مدیریت نکنیم، انتظاراتمان برای بهبود صادرات محقق نمی‌شود. اخیراً در ترخیص مواد اولیه دیدیم که می‌توان مشکلات را حل کرد.

وی با بیان اینکه ابهامات بازگشت ارز صادراتی سال ۹۷ باقی مانده و همچنان بلاتکلیف است، گفت: بسیاری از صادرکنندگان به دلیل مشکلات ناشی از تعهدات ارزی نتوانسته‌اند در مراسم امروز حضور یابند. بارها در شورای گفت‎وگوی دولت و بخش خصوصی در این مورد صحبت شده است و می‌توان تعهدات ارزی ناشی از صادرات مربوط به دوره‌های قبل تاکنون را حل کرد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان تصریح کرد: اگر مبنای تسویه ارز را بر اساس یک نرخ مشخص نکنیم، امکان تحقق اهداف صادراتی کشور وجود نخواهد داشت. چه گلی با ارز ۴۲۰۰ تومانی به سرمان زدیم که حال با ارز نیمایی بزنیم؟ چرا اجازه نمی‌دهیم عرضه و تقاضا نرخ ارز را مشخص کند؟ تعیین نرخ تعادلی ارز در کاهش نرخ ارز هم مؤثر خواهد بود.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors