Please use a valid API Key رشد کم‌جان بازار سرمایه در روز آخر هفته/ فلزات اساسی بازهم ریختند - فولادبان Please use a valid API Key

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

رشد کم‌جان بازار سرمایه در روز آخر هفته/ فلزات اساسی بازهم ریختند

بازار سرمایه با وجود رشد خوبی که در دقایق ابتدایی معاملات امروز داشت، در ادامه مسیر رشد، دچار لغزش شد، ولی در نهایت خود را سبز نگه داشت و رشد کم‌جانی از خود نشان داد. در این میان امروز شاخص فلزات اساسی هم هرچند با شیبی ملایم، ولی بازهم به مسیر نزولی خود ادامه داد.

به گزارش فولادبان؛ شاخص کل بازار سرمایه با اینکه در ابتدای معاملات امروز خوب خود را بالا کشید، در ادامه مسیر خود برای رشد دچار مشکل شد و به پایین سر خورد و در نهایت رشد خفیفی را تجربه کرد. به گفته کارشناسان، رشد اندک امروز بازار سرمایه به دلیل معاملات پرحجمی بود که در دو گروه خودرویی و بانکی انجام شد و علاوه بر این، آرام بودن محیط خارج از بازار و نبود تنش‌های سیاسی، موضوع سرمایه‌گذاری در بورس را بنیادی‌تر کرده است.

با این وجود، اصلاح بیش از حد سهام شرکت‌های کوچک در این بازار و در کنار آن، فعال نبودن بازارهای موازی باعث شده است که سهامداران به بازار سهام بیشتر روی بیاورند، ولی سرمایه‌گذاران کلان این بازار بیش از پیش، به دنبال اصلاحات بیشتر در سهام شرکت‌های اصلی هستند و امروز هم همین مساله باعث شد که نماگر اصلی بازار سهام نتواند حتی به میزان 3 هزار واحد رشد کند.

در معاملات روز جاری بازار سرمایه، شاخص کل این بازار در ابتدا با شیبی بسیار تند آغاز به کار کرد و بیش از 9 هزار واحد در 15 دقیقه ابتدایی رشد داشت، ولی این شاخص همان‌گونه که در روزهای قبل، رشدی لغزنده داشت، امروز هم رشد کم‌جانی از خود نشان داد. به نحوی که نماگر اصلی بورس تا دقایق پایانی معاملات، با شیبی ملایم رو به کاهش حرکت کرد و حدود 7 هزار واحد نسبت به زمانی که رشد کرده بود، افت کرد.

شاخص کل هم‌وزن اما امروز بازهم وضعیت بهتری از شاخص کل بورس داشت و بازهم صنایع کوچک بازار را برتر اعلام کرد. این شاخص از ابتدای معاملات اول، با شیب تند و سپس با کم کردن سرعت قدم به قدم خود در طول مسیر، با شیبی ملایم روی ریل صعودی قرار گرفت و تا پایان معاملات، 8 هزار واحد رشد کرد.

شاخص فلزات اساسی اما در معاملات امروز افتان نسبتا شدید و سپس خیزان کوتاهی را تجربه کرد، زیرا این شاخص ابتدا بیش از 7 هزار واحد کاهش یافت ولی در ادامه، با افت‌وخیز نسبی دوباره بالا آمد، ولی بازهم در پایان معاملات از خود رکورد منفی به جا گذاشت.

به طور کلی در لحظه بسته شدن معاملات (12:30 چهارشنبه 3 دی) شاخص کل بازار سرمایه رشد خفیف 2 هزار و 887 واحدی را تجربه کرد و به یک میلیون و 447 هزار و 855 واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن که روز خوبی را مانند چند روز گذشته تجربه کرد، 8 هزار و 106 واحد افزایش یافت و روی 468 هزار و 511 واحد ایستاد، اما شاخص فلزات اساسی با وجود اصلاحاتی که برای این گروه پیش‌بینی می‌شد، 5 هزار و 953 واحد پایین آمد و رقم یک میلیون و 60 هزار و 514 واحد را نشان داد.

امروز، نمادهای «سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی»، «پالایش نفت اصفهان»، «ایران خودرو»، «سایپا»، «گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو»، «بانک تجارت» و «فولاد مبارکه اصفهان» معاملات پرحجمی را تجربه کردند.

در روز جاری در میان تأثیرگذاران بازار هم نام نمادهای «صنایع پتروشیمی خلیج فارس»، «فولاد مبارکه اصفهان»، «سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی»، «پالایش نفت اصفهان»، «ملی صنایع مس ایران» با بیشترین تاثیر منفی دیده می‌شد و البته نمادهای «معدنی و صنعتی گل‌گهر»، «فولاد آلیاژی ایران» هم بیشترین تاثیر مثبت را روی معاملات امروز بورس داشتند.

در معاملات امروز بازار سرمایه، نمادهای فولادی اکثرا رشد قیمت را تجربه کردند که در این میان، نماد «فولاد آلیاژی ایران» بیشترین رشد قیمت را تجربه کرد. نمادهای دیگر از جمله «نورد و قطعات فولادی»، «تولیدی فولاد سپید فراب کویر»، «سپنتا» و «فولاد خراسان» بیشترین رشد قیمت را بعد از فولاد آلیاژی ایران تجربه کردند.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors