بازار فولاد اروپا در حالت وحشت

فولادسازان اروپایی تقریبا روزانه قیمت‌های خود را برای معاملات جدید افزایش می‌دهند. خریداران از پیشنهاداتی که توسط تأمین‌کنندگان ارائه‌شده و پس از مدت کوتاهی پس گرفته می‌شوند، شکایت دارند. کارخانجات فولادی سیستم قیمت‌گذاری خود را حفظ می‌کنند. قیمت سفارشاتی که در اوایل ماه دسامبر انجام شد دیگر معتبر نیستند. بسیاری از فعالان بازار اظهار می‌دارند که قیمت‌ها به دلیل کمبود، انتزاعی هستند.

به گزارش فولادبان و به نقل از meps؛ افزایش هزینه مواد اولیه صنعت فولاد، فشار بر قیمت محصولات فولادی را افزایش داده است. تولیدکنندگان محلی در تلاش‌اند سیاست‌های قیمت‌گذاری خود را متناسب با رشد سریع قیمت سنگ‌آهن و قراضه تدوین کنند. افزایش اخیر قیمت این مواد اولیه احتمالاً منجر به افزایش قابل توجه دیگری در قیمت فولاد خواهد شد.

شرایط متغیر بازار همیشه مشکلاتی را برای خریداران در زنجیره تأمین فولاد ایجاد می‌کند. با طولانی شدن زمان تولید فولاد، اکنون حتی برای سه‌ماهه دوم یا سوم سال در برخی محصولات فولادی، صف ایجاد شده است.

درنتیجه، خریداران وحشت دارند تا مواد مورد نیاز خود را در ماه‌های آینده تأمین کنند. این می‌تواند تأثیرات مخربی بر میزان فعالیت در تولیدکنندگان فولاد، در نیمه اول سال 2021 داشته باشد.

خریدهای سفته‌بازی فولاد در حال رشد در سراسر منطقه اروپا است. توزیع‌کنندگان و فعالان بازار فولاد اروپا به شدت تلاش می‌کنند موجودی‌های تخلیه‌شده خود را دوباره پر کنند. توقف تولید در برخی کارخانجات فولادی اروپا برای انجام تعمیرات در ماه ژانویه، اوضاع وخیم فعلی را بدتر خواهد کرد.

عدم دسترسی به مواد اولیه فولاد می‌تواند منجر به افت بیشتر موجودی انبارها در سه‌ماهه اول سال 2021 شود، زیرا خریداران منتظر رسیدن مواد در آوریل و مه هستند. بازار می‌تواند در فصل بهار دچار مشکلات شدیدی شود، زیرا تقاضا به طور سنتی در آن زمان از سال بهبود می‌یابد.

بسیاری از توزیع‌کنندگان این سؤال را دارند که آیا کارخانه‌ها توان تولید با ظرفیت کامل را دارند یا خیر؟ تقاضای فولاد در صنایع خودروسازی و ساخت‌وساز نسبت به بخش‌های دیگر بیشتر است. با این حال، انتظار می‌رود فعالیت در صنعت ساختمان طی ماه‌های زمستان کاهش یابد.

علاوه بر این، این نگرانی وجود دارد که فروش خودرو آنچنانکه تولید نشان می‌دهد نباشد. برخی هم نگران‌اند که پس از اتمام برنامه‌های افزایش موجودی انبارها، تقاضای فولاد از سوی کارخانه‌های خودرو کاهش می‌یابد.

بازار فولاد اروپا امکان رشد بیش از حد را دارد. هرچه قیمت‌ها بالاتر برود، سریع‌تر می‌توانند سقوط کنند. اگر سقوط فروش فولاد رخ دهد، این امر باعث خواهد شد بسیاری از شرکت‌ها با موجودی انبارهایی مواجه شوند که با هزینه بالایی خریداری شده‌اند. درنتیجه، دوازده ماه آینده می‌تواند چالش‌های زیادی را برای خریداران فولاد به دنبال داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *