Please use a valid API Key بازگشت دوباره بورس به مدار صعودی - فولادبان Please use a valid API Key

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

بازگشت دوباره بورس به مدار صعودی

امروز بازار پس از یک سقوط سهمگین در روز گذشته، دوباره به مسیر صعودی بازگشت، اما باز هم موفق نشد افت شدید خود در روز گذشته را جبران کند.

به گزارش فولادبان؛ امروز بازار سرمایه مانند چهارشنبه‌های هفته گذشته در ابتدای معاملات دچار افت شد، اما این افت در صورتی شکل گرفت که تالار شیشه‌ای در قسمت‌هایی از معاملات هم در مسیر صعودی قرار داشت. به گفته کارشناسان، روز گذشته دلیل اینکه بورس پس از دوران نوسان‌گیری سهامداران و سود شرکت‌های بزرگ شاهد یک سقوط وحشتناک بود، پخش شایعاتی بود که رسانه‌های غربی در فضای مجازی منتشر کرده بودند و اساس آن‌ها سست بود، ولی ترس سهامداران باعث شد تا زود دست به کار شوند و سرمایه خود را بیش از این به گل نشسته نبینند، اما امروز شایعات به طور کامل تکذیب شد و قرار گرفتن دوباره بورس روی ریل صعودی، خیال همه را راحت کرد.

امروز، شاخص کل تالار شیشه‌ای در ابتدای معاملات باز هم سقوط سهمگینی را با شیبی تند تجربه کرد، به طوری که این شاخص در 20 دقیقه نزدیک به 20 هزار واحد افت کرد اما همین لحظه بود که شاخص کل کف 1.4 میلیون واحدی را لمس کرد و دوباره بارقه امید به بازار سهام تابید و صف‌های فروش شکل گرفتند. به این ترتیب، شاخص کل مجدداً روی ریل صعود آن هم با شیبی امن و ملایم حرکت خود را آغاز کرد تا اینکه در لحظات پایانی معاملات این شاخص 14 هزار واحد بالاتر آمد.

شاخص کل هم‌وزن نیز که نشانگر صنایع کوچک بورس است، همین حالت آبشاری را در ابتدای معاملات تجربه کرد و با شیبی تند تا 435 هزار واحدی سقوط کرد ولی پس از آن، با شیبی بسیار ملایم و یواش، رو به صعود گذاشت. با این حال، هر دو نماگر اصلی بورس در محدوده قرمز کار خود را در پایان معاملات تمام کردند.

شاخص فلزات اساسی هم امروز به گونه‌ای ریزش داشت که حتی از مرز 995 هزار واحدی هم پایین‌تر آمد. اما با شنیده شدن خبر خوشی که در بازار پیچید، ورق به طور کامل برگشت و تمام سهم‌های این گروه جان تازه گرفتند و لباس ارتش سرخ خود را به جدی‌ترین شکل ممکن از تن درآوردند و لباس سبز را به تن کردند.

این شاخص در ابتدای معاملات، بیش از 19 هزار واحد افت کرد و دیگر ریزش را برای خود افت دانست و شروع به پریدن به سمت قله‌های صعود شد به طوری که در 45 دقیقه دوباره حدود 18 هزار واحد شیبی تند را بالا آمد و بعد، با شیب ملایم این صعود را جشن گرفت و به راه خود ادامه داد و در پایان معاملات به یک میلیون و 22 هزار و 934 واحد رسید.

در لحظه بسته شدن معاملات بورس (12:30 چهارشنبه 26 آذر) شاخص کل این بازار نسبت به دیروز 14 هزار و 874 واحد افت کرد و به یک میلیون و 413 هزار و 450 واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز 4 هزار و 621 واحد ریزش داشت و در ارتفاع 436 هزار و 527 واحدی قرار گرفت. شاخص فلزات اساسی هم با افتی شدید ولی جبران مافات با انرژی خود، 10 هزار و 683 واحد رشد کرد و رقم یک میلیون و 22 هزار و 934 واحد را نشان داد.

نمادهای پرتراکنش امروز مشمول سهم‌های «شستا»، «ولپارس»، «خودرو»، «خساپا»، «شپنا»، «وتجارت» و «فملی» می‌شد و در میان تأثیرگذاران بازار هم نمادهای «شستا»، «شپنا»، «فارس»، «تاپیکو» و «شتران» با بیشترین تأثیر منفی و دو نماد «فملی» و «کگل» با بیشترین تأثیر مثبت دیده می‌شدند.

امروز که نمادهای فولادی کار خود را با سقوط‌های سنگین شروع کردند، دوباره روز خوش دیدند و در این میان، نمادهای «سپنتا»، «تولیدی فولاد سپید فراب کویر»، «فولاد کاوه جنوب کیش» و «فولاد مبارکه اصفهان» بیشترین رشد قیمت را در میان سهم‌های فولادی داشتند اما در مجموع، این فملی بود که فلزات اساسی را بالا کشید.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors