فولاد مبارکه در مجلس/ بررسی طرح تحقیق و تفحص در هفته آینده

یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس از بررسی طرح تحقیق و تفحص از مجموعه فولاد مبارکه اصفهان در هفته آینده در مجلس شورای اسلامی خبر داد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با فولادبان از پیگیری فرآیند طرح تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه اصفهان در مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: درخواست ۱۸ نفر از نمایندگان مجلس برای تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه در انتظار بررسی است.

ناصر موسوی لارگانی در این‌باره عنوان کرد: اینجانب و ۱۷ نفر دیگر از نمایندگان مجلس برای تحقیق و تفحص از مجتمع فولاد مبارکه درخواست داده‌ایم که این درخواست تحویل هیات رئیسه مجلس شده و برای بررسی نیز به کمیسیون تخصصی مربوطه یعنی کمیسیون صنایع و معادن ارجاع شده، ولی هنوز فرآیند بررسی آن آغاز نشده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: با توجه به این که نمایندگان در هفته جاری برای سرکشی به حوزه‌های انتخابیه خود به شهرستان‌ها رفته‌اند، انتظار می‌رود مجلس در هفته آینده این موضوع را بررسی کند.

لارگانی در پاسخ به این سوال که چرا از 16 مهر تا کنون، طرح تحقیق و تفحص از مجتمع فولاد مبارکه بررسی نشده است، اظهار داشت: متاسفانه این طرح هنوز در کمیسیون تخصصصی مربوطه بررسی نشده، البته هفته گذشته این طرح در دستور بررسی بود، اما به دلیل ارائه لایحه بودجه به تاخیر افتاد.

وی همچنین تاکید کرد که قطع به یقین این طرح بررسی خواهد شد، زیرا یکی از وظایف مجلس شورای اسلامی نظارت بر نهادها و سازمان‌هاست و بررسی این طرح نیز از وظایف نظارتی مجلس شورای اسلامی محسوب می‌شود.

گفتنی است؛ بررسی دلایل کاهش حجم صادرات، عملکرد مالی، برخی انتصابات خلاف قانون، افزایش هزینه‌های تولید، احتمال توزیع رانت و انعقاد قراردادهای پرابهام، پرداخت برخی حقوق‌های نجومی و مداخلات متعدد مدیریت در فرآیند خرید در مجتمع فولاد مبارکه و کلیه شرکت‌های زیر مجموعه آن از سال ۹۷ تا کنون از محورهای این طرح بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *