گزارش فولادبان از نوسانات بازار سرمایه – یکشنبه 7 خرداد ماه؛

شاخص کل بورس کانال 2 میلیون و 300 هزار واحدی را از دست داد/ تداوم روند نزولی شاخص فلزات

فولادبان از پایان معاملات بورس اوراق بهادار در روز 7 خرداد 1402 گزارش می‌دهد.

به گزارش خبرنگار فولادبان، در حالی به دقایق پایانی بازار نزدیک می شدیم که شاهد عقب نشینی اندک حقیقی‌ها از منطقه فروش و پیشروی آهسته آن‌ها در منطقه خرید بودیم به گونه‌‎ای که سهم حقیقی‌ها از کل فروش به 88 درصد رسید و در مقابل سهم آن‌ها از خریدها به 66,6 درصد افزایش یافت. در واقع، به تدریج با کاهش فشار فروش، شاهد ضعیف شدن خروج پول و حتی در دقایقی شاهد مثبت شدن ورود لحظه‌ای پول به بازار سهام بودیم.

همچنین امروز 2 هزار و 180 میلیارد تومان تغییر خالص مالکیت حقیقی به حقوقی در بازار اتفاق افتاد و ارزش معاملات خرد به 11 هزار میلیارد تومان رسید. از سوی دیگر، گروه‌های خودرو، بانک‌ها و فلزات اساسی به ترتیب با ارزش معامله یک هزار و 416 میلیارد تومان، 587 میلیارد تومان و 546 میلیاردتومان برترین صنایع بازار هستند که بیشترین حجم معامله را داشته‌اند. همین موضوع شرایط را برای بازار سرمایه فراهم کرد تا معاملات دومین روز هفته قرمز رنگ به پایان برسد.

در همین حال، شاخص کل بورس امروز در زمان بسته شدن معاملات 54 هزار و 198 واحد افت داشت و به 2 میلیون و 257 هزار و 23 واحد رسید. شاخص کل هم ‌وزن نیز تا پایان معاملات 26 هزار و 389 واحد کاهش یافت و در ارتفاع 754 هزار و 423 واحدی قرار گرفت. همچنین شاخص فلزات اساسی با کاهش 21 هزار و 605 واحدی، رقم یک میلیون و 631 هزار و 807 واحد را نشان داد.

نمادهای «فولاد»،«کچاد»،«میدکو»،«شستا»،«نوری»،«تاپیکو»و«خودرو» بیشترین تاثیر را در روند نزولی شاخص کل داشتند. علاوه بر این، نمادهای «واعتبار»،«آباد»،«ثامان»،«سصفها»و«خکمک» بیشترین افزایش قیمت را تجربه کردند. همچنین نمادهای «دکوثر»،«قپیرا»،«کطبس»،«کساوه»و«خنصیر» بیشترین کاهش قیمت را در بازار امروز رقم زدند.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *