جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 01 آبان 1399 - 4 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

احتمال مثبت شدن سهام فولادی‌ها با آغاز معاملات هفته بعدی

هفته‌ای که گذشت، وضعیت بازار سهام بخصوص در زمینه سهم‌های فولادی برای سهامداران چنگی به دل نمی‌زد. به گفته کارشناسان بازار سرمایه، جو روانی موجود در بازار تا زمان برگزاری انتخابات آمریکا صف‌های فروش سهام شرکت‌ها را طولانی کرده است؛ چراکه اغلب سهامداران ترجیح می‌دهند در چنین شرایطی به سهامی نپردازند. در این میان، خبر تعیین قیمت دستوری فولاد هم باعث شد تا سهام صنایع فولادی نیز افت زیادی داشته باشند. این مسائل ما را بر آن داشت تا از نظر یک کارشناس بورس استفاده کنیم تا وضعیت هفته آینده سهم‌های فولادی را برایمان پیش‌بینی کند.

بازار سرمایه

مهدی سوری، کارشناس بازار سرمایه در این باره به فولادبان گفت: اکنون بازار سرمایه تحت فشار فروش افرادی است که از حمایت دولت خسته شده‌اند، اما این بازار در هفته‌ای که گذشت، تحت تأثیر طرح وزارت صمت برای تعیین قیمت دستوری محصولات فولادی قرار داشت که این تصمیم با اعتراضات کارشناسان بازار سرمایه و کمپین به راه افتاده علیه این طرح فعلا لغو شده است.

وی درباره تأثیر لغو طرح تعیین قیمت دستوری محصولات فولادی در مجلس بر بازار سرمایه تصریح کرد: این اقدام نمایندگان مجلس می‌تواند هفته آینده، انرژی مضاعفی را به سهام شرکت‌های فولادی و فلزی تزریق کند. البته باید توجه داشت این عامل به تنهایی نمی‌تواند این سهم‌ها را به رنگ سبز تغییر دهد، اما بازهم مثبت شدن سهام فولادی‌ها با آغاز معاملات هفته بعدی دور از انتظار نیست.

این کارشناس البته تاکید کرد که نمی‌توان با قاطعیت در مورد مثبت یا منفی بودن سهم‌ها در هفته آینده نظر داد. سوری در توضیح بیشتر این موضوع عنوان کرد: کسی نمی‌تواند به طور دقیق اتفاقات هفته آینده بورس را پیش‌بینی کند، اما اگر بخواهیم عوامل مؤثر در این زمینه را بازگو کنیم، باید به این نکته اشاره داشته باشیم که اصولا سهم‌های فولادی در رشد دوره قبلی شاخص کل، افزایش ارزش قابل ملاحظه‌ای داشتند و اکنون نیز بیشتر این سهم‌ها با نسبت P/E بالاتری نسبت به ارزش واقعی خودشان معالمه می‌شوند؛ درنتیجه سهم‌های فولادی هنوز هم می‌توانند یکی از اولین اولویت‌های فروش برای سهامداران باشند.

وی همچنین با اشاره به جهان‌شمول بودن تأثیر انتخابات آمریکا بر بازارهای مالی جهان ادامه داد: سرنوشت قیمت کامودیتی‌ها مخصوصا فولاد که نرخ آن با توسعه و رونق اقتصادی ارتباط مستقیمی دارد، بیشترین تأثیر را از نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا خواهد پذیرفت و تکلیف ارزش سهام صنایع فولادی پس از این انتخابات مشخص خواهد شد.

سوری درباره تأثیر نوسانات دلار روی بازار بورس نیز توضیح داد: این هشدار به سهامداران داده شده بود که بازار دلار و سکه با ریسک بالایی برای سرمایه‌گذاری همراه هستند، پس بهتر است مردم نقدینگی خود را در بورس نگه دارند تا علاوه بر بازار سرمایه در دیگر بازارهای سرمایه‌گذاری هم ضرر نکنند.

این کارشناس بازار سرمایه در پایان تصریح کرد: بالا رفتن تعداد فروشندگان دلار در بازار آزاد در روزهای گذشته که به همراه دخالت‌های بانک مرکزی موجب افت نرخ دلار شد نیز در هفته جاری تاثیر مهم در کاهش قیمت سهم‌های فولادی داشت.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors