نگرانی فولادسازان انگلیسی نسبت به از دست دادن بزرگترین پروژه ریلی

فولادسازان انگلیسی نسبت به از بین رفتن بزرگترین پروژه ریلی ابراز نگرانی کرده‌اند.
فولاد انگلستان

به گزارش فولادبان، کارخانه‌های فولادی انگلستان نسبت به از دست دادن پروژه ریل‌گذاری قطار سریع‌السیر HS2 نگرانند. با وجود این که بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلستان به شرکت‌های فولادساز این کشور قول داده که آن‌ها را در اول صف مجریان این پروژه عظیم قرار دهد، اما قوانین اتحادیه اروپا مانع اولویت دادن به شرکت‌های داخلی در پروژه‌ها است.

اولین فاز از این پروژه 106 میلیارد پوندی برای ریل‌گذاری لندن تا بیرمنگهام نیازمند حدود 1.3 میلیون تن فولاد برای ساخت پل‌ها، قطارها و ایستگاه‌های این مسیر ریلی است و قرار است تا سال 2031 راه‌اندازی شود.

دولت انگلستان قصد دارد با توسعه پروژه‌های زیرساختی مانند این پروژه ریلی، سبب رشد اقتصادی این کشور، پس از رکود ناشی از بحران کرونا شود. دولت انگلستان اعلام کرده که فولادسازان این کشور در اولویت اجرای پروژه‌های بزرگ زیرساختی قرار دارند.

با این حال، کارشناسان صنعتی می‌گویند چارچوب مناقصه اجرای پروژه ریلی HS2 به گونه‌ای است که شرکت‌های داخلی انگلستان را در اولویت نگذاشته است.

قوانین اتحادیه اروپا در این زمینه مانع تبعیض گذاشتن بین شرکت‌های داخلی و شرکت‌های خارجی انگلستان در اجرای پروژه است. دولتمردان انگلیسی هم می‌گویند تا زمانی که انگلستان عضو اتحادیه اروپا است و از آن خارج نشده، این قوانین حکمفرما خواهد بود.

بنابراین، هم‌اکنون این ابهام وجود دارد که این پروژه تا چه حد به نفع اقتصاد انگلستان و شرکت‌های فولادساز داخلی خواهد بود. تاکنون، 10 میلیارد پوند از این پروژه اعلام و اجرای آن از ماه گذشته آغاز شده است.

فولادسازان انگلیسی هم خواستار در اختیار گرفتن 90 درصد از 400 هزار تن محصولات فولادی موردنیاز پروژه‌های ریلی جدید این کشور شده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *