جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 13 مهر 1399 - 4 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0

با ورق 30 درصد بالای نرخ جهانی جهش تولیدی در کار نیست

بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار قرار بود همه شرکت هایی که ورق فولاد تولید می کنند محصول خود را در بورس کالا عرضه کنند اما بررسی ها نشان می دهد در شرایط فعلی تنها شرکت فولاد مبارکه اصفهان اقدام به عرضه کرده و شرکت های دیگر از این کار خودداری می‌کنند. 

با ورق 30 درصد بالای نرخ جهانی جهش تولیدی در کار نیست اخبار اخبار فولاد مبارکه فولاد؛فولادبان؛ورق،بورس،بورس کالا

به گزارش فولادبان؛ چند ماهی می شود که بحث ورق داغ است و مکاتبات و مناظره های مختلف هم نتوانسته آبی بر این آتش باشد. کیوان گردان مدیر کل دفتر صنایع فلزی و لوازم وزارت صمت اواخر مرداد ماه بود که اعلام کرد از شهریورد ماه 7 شرکت باید شش میلیون ورق گرم تولید و در بورس عرضه کنند اما ظاهرا تنها فولاد مبارکه است که این کار را انجام می دهد و شرکت های دیگر از این کار امتناع کردند. این شرکت ها پاسخگوی سولات فولادبان هم نبودند و به نظر می رسد رانت عرضه خارج از بورس به قدری برایشان شیرینی است که نیازی به پاسخگویی نمی بینند.

اعتراض به عرضه نامناسب ورق علاوه بر اینکه از سوی واحدهای تولیدی ادامه داشت مقامات قضایی هم نسبت به این نابه سامانی واکنش نشان دادند. عمرانی معاون قضایی دادستانی کل کشور چندی پیش اعلام کرد مچینگ تاریک و غیر شفاف است و معتقدیم عرضه واقعی در بورس انجام نمی‌شود که این موضوع باعث کمبود مواد اولیه و خرید کارخانه ها از بازار آزاد با قیمت بالاتر می شود.

کیومرث کرمانشاهی، دبیر سندیکای لوله و پروفیل در این باره به فولادبان گفت: فولاد مبارکه 70 تا 80 درصد نیاز بازار را برای ورق گرم برطرف می‌کند اما به دلیل تقاضای باقیمانده باعث می شود قیمت ورق گرم در بازار رشد زیادی داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه دو فولادساز دیگر هم باید ورق خود را در بورس کالا عرضه کنند تصریح کرد: فولاد خوزستان و فولاد گیلان هم باید ورق خود را در بورس کالا عرضه کنند؛ به این دلیل که از امکانات دولتی استفاده می‌کنند و بخشی از هزینه های تولید آنها به دلیل یارانه کاسته می‌شود.

به گفته او، اخیرا با فولاد مبارکه اصفهان مذاکراتی داشتیم که نتیجه آن به امضا رسیدن به یک تفاهم نامه برای عرضه بیشتر ورق در بورس است.

کرمانشاهی به ظرفیت واحدهای تولیدی در کشور اشاره کرد و گفت: اکنون 160 کارخانه در حوزه فولاد داریم که اکثر آنها با 25 درصد ظرفیت مشغول به فعالیت هستند. با اینکه در سال جهش تولید قرار داریم هنوز برای تکمیل ظرفیت این کارخانه ها برنامه ریزی نداشتیم.

دبیر سندیکای لوله و پرفیل تاکید کرد: اکنون قیمت ورق های فولادی در بازار آزاد 30 درصد بالاتر از قیمت جهانی عرضه می‌شود و این در حالی است که این شرکت ها از امکانات دولتی استفاده می‌کنند و نرخ حامل های انرژی برای آنها بسیار پایین است. برای این موضوع از معاونت های معادن و صنایع وزارت صمت پیگیری هایی را انجام می دهیم که به نتیجه برسد.

حال با توجه به اینکه اخیرا دادستانی کل کشور هم به موضوع ورق ورود کرده باید دید آیا بازار ورق در پاییز به آرامش می‌رسد یا خیر.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors