بازار پررونق شمش فولادی ایران

 تولیدکنندگان شمش فولادی در ایران همچنان در حال افزایش قیمت محصولات صادراتی خود هستند. در هفته منتهی به چهارشنبه 22 جولای، با بهبود وضعیت بازارهای جهانی فولاد و افزایش تقاضای داخلی، قیمت شمش فولادی ایران هم رو به افزایش نهاد.

به گزارش فولادبان،Fastmarkets در تحلیل هفتگی خود قیمت شمش فولادی صادراتی ایران را در 22 جولای، 380 تا 385 دلار در تن اعلام کرد که نسبت به قیمت 370 تا 380 دلار هفته قبل، رشد محسوسی نشان می‌دهد.

کارخانجات ایرانی، معمولاً آگهی‌های مناقصه فروش خود را از ابتدای هفته آغاز می‌کنند که تا جمعه یا یکشنبه هفته بعد نهایی می‌شود. فولادسازان ایرانی در روزهای اخیر به دنبال فروش شمش به قیمت 382 تا 385 دلار در تن، فوب، بودند در حالی که قیمت هفته قبل آن‌ها 380 دلار بود.

هرچند این قرارداد صادرات جدیدی از هفته گذشته شنیده نشده، اما فولادسازان ایرانی نسبت به نتایج مناقصه‌های جدید خود خوشبین هستند و رشد قیمت جهانی شمش را دلیل این خوشبینی می‌دانند.

Fastmarkets قیمت شمش فولادی در شمال چین، تحویل درب کارخانه، در 22 جولای را 489 دلار در تن اعلام کرد که نسبت به هفته قبل رشد قابل ملاحظه‌ای داشته است.

شاخص قیمت شمش صادراتی منطقه CIS، فوب دریای سیاه، در 22 جولای 385 دلار در تن بود که نسبت به روز دوشنبه 6 دلار بالا رفته است.

عامل دیگر رشد قیمت شمش فولادی ایران، تقاضای بالا در بازار این کشور است. به گفته تجار، با توجه به کاهش ارزش واحد پول ایران، خرید شمش فولادی نوعی پوشش ریسک تورمی محسوب می‌شود.

فعالان بازار فولاد ایران می‌گویند قرار بود در روز چهارشنبه گذشته حدود 100 هزار تن شمش بیلت در بورس کالای ایران عرضه شود؛ اما به علت تغییر مکرر ارزش پول ایران، تولیدکنندگان شمش با عرضه‌کنندگان سنگ‌آهن به توافق نرسیدند و اعلام قیمت شمش به تعویق افتاد.

 

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *