جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 29 آبان 1399 - 4 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

اتحادیه اروپا تحقیقات ضددامپینگ در مورد فولاد صادراتی اندونزی را متوقف می‌کند

وزارت تجارت اندونزی روز سه‌شنبه اعلام کرد که کمیسیون اروپا تحقیقات ضد دامپینگ علیه نورد گرم فولاد ضدزنگ از اندونزی را خاتمه داده است. این اقدام پس از آن صورت گرفته که لابی فولادسازان اروپایی، شکایت خود را پس گرفته است.

به گزارش فولادبان و به نقل از جاکارتا گلوب؛ این تصمیم اروپا، دسترسی صنعت فولاد اندونزی به بازار اصلی صادراتی‌اش را تضمین می‌کند. ظرفیت تولید صنعت فولاد اندونزی طی سال‌های اخیر افزایش چشمگیری پیدا کرده است.
آگوس سوپرمنتو، وزیر تجارت اندونزی در این باره گفت: «اندونزی از تصمیم اتحادیه اروپا در مورد لغو تحقیقات استقبال می‌کند زیرا از ابتدا هم ما معتقد بودیم که محصولات فولادی اندونزی در بازار اروپا رقابت منصفانه دارند.»
وی ابراز امیدواری کرد که صنعت فولاد اندونزی قدر این تصمیم را بداند و به توسعه حضور خود در بازار اروپا بیندیشد.
اندونزی در سال 2018 صادرات نورد گرم فولاد ضدزنگ به اتحادیه اروپا را آغاز کرد و درمجموع 99.3 میلیون دلار به اروپا صادر کرد. صادرات نورد گرم فولاد ضدزنگ اندونزی به اروپا در سال 2019 اندکی افزایش یافت و به 100.5 میلیون دلار رسید اما در آن سال انجمن فولاد اروپا (یوروفر) با ادعای دامپینگ اندونزی، علیه صادرات فولادی این کشور شکایت کرد.
این گروه لابی فولادسازان اروپایی، اندونزی را متهم کرد که از طریق سیاست‌هایی که صادرات قراضه‌های معدنی و فلزی را ممنوع یا محدود می‌کند، باعث کاهش قیمت مواد اولیه اندونزی برای تولیدکنندگان می‌شود.
کمیسیون اروپا هم در اکتبر سال گذشته تحقیقات در مورد دامپینگ فولادی اندونزی را آغاز کرد؛ از جمله سیاست‌های مورد بحث، تصمیم اندونزی برای توقف صادرات سنگ معدن حاوی بیش از 1.7 نیکل، ماده اساسی برای ساخت فولاد بود؛ اما اندونزی در دفاع از این تصمیم اعلام کرد که این مقررات به طور خاص به نفع صنعت فولاد ضدزنگ اندونزی نیست.
یک مقام وزارت تجارت اندونزی هم در این باره گفت که این مقررات برای تحقق مدیریت پایدار منابع معدنی اندونزی، با توجه به غیرقابل‌تجدید پذیر بودن منابع معدنی این کشور و افزایش ارزش افزوده در زنجیره تولید این کشور صورت گرفته است.
یوروفر در ماه سپتامبر به طور غیرمنتظره شکایت خود را پس گرفت و از کمیسیون اروپا خواست تحقیقات خود را متوقف کند.
پرادنیاواتی، مدیر امنیت تجارت در وزارت تجارت اندونزی هم در این باره عنوان کرد: ما مطمئنیم که نه یوروفر و نه کمسیون اروپا ردی از یارانه دادن دولت اندونزی به صنعت فولاد این کشور، مطابق با ادعاهایشان پیدا نکرده‌اند؛ بنابراین یوروفر از این شکایت صرف‌نظر کرد.
نورد گرم فولاد ضدزنگ که به طور عمده در ساخت‌وساز استفاده می‌شود، سهم بالایی از صادرات اندونزی دارد. در سال جاری اندونزی بیش از 2.6 میلیارد دلار نورد گرم فولاد ضدزنگ به جهان صادر کرده است که 30 درصد بیشتر از رقم سال قبل است. این در حالی است که در سال 2017، ارزش صادرات نورد فولاد ضدزنگ این کشور فقط 483 میلیون دلار بود.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors