گلوبال مارکت: ارزش بازار گندله سنگ‌آهن به 70 میلیارد دلار در سال 2026 خواهد رسید

موسسه تحقیقاتی Global Market Insights Inc. در گزارشی به ارزیابی چشم‌انداز بازار گندله سنگ‌آهن در 6 سال آینده پرداخته است.

به گزارش فولادبان؛ بر اساس گزارش گلوبال مارکت، ارزش بازار گندله آهن در سال 2019 حدود 67.16 میلیارد دلار بود که پیش‌بینی می‌شود تا سال 2026 با رشد 3.2 درصدی به 70 میلیارد دلار برسد.

گندله سنگ‌آهن از کنسانتره سنگ‌آهن توسط گلوله کردن (pelletizing) و پختن تولید می‌شود و به عنوان ماده اولیه در کوره احیای مستقیم برای تولید فولاد مورد استفاده قرار می‌گیرد.

گندله سنگ‌آهن بازدهی بیشتری نسبت به جایگزین‌های آن دارد زیرا با مصرف کمتر سوخت (زغالسنگ)، محصول بیشتری تولید می‌شود.

بر اساس گزارش گلوبال مارکت، سیاست‌های کشورهای مختلف خصوصاً چین در زمینه فعالیت‌های تف‌جوشی (sintering) سبب رشد چشمگیر بازار گندله سنگ‌آهن در سال‌های آینده خواهد شد.

بازار گندله سنگ‌آهن بر مبنای درجه عیار آن به دو بخش احیای مستقیم و کوره بلند طبقه‌بندی می‌شود. گلوبال مارکت پیش‌بینی کرده به علت افزایش تقاضا برای سنگ‌آهن با عیار بالاتر در صنعت فولاد، بخش احیای مستقیم در سال‌های آینده با رشد چشمگیری مواجه خواهد شد.

شیوه احیای مستقیم همچنین گازهای آلاینده کمتری منتشر می‌کند.

گلوبال مارکت عوامل مؤثر بر رشد بازار گندله سنگ‌آهن در سال‌های آینده را موارد زیر اعلام کرده است:

 1- افزایش استفاده از مواد شیمیایی تولیدی از آهن.

2- افزایش مصرف گندله سنگ‌آهن در جهان

3- افزایش توجه کارخانجات فولادسازی به کاهش انتشار گازهای آلاینده در فرآیند تولید فولاد.

بر اساس گزارش گلوبال مارکت، منطقه خاورمیانه و آفریقا تا سال 2026 شاهد رشد مرکب سالانه 3 درصدی برای گندله سنگ‌آهن خواهند بود که دلیل این رشد، افزایش اجرای پروژه‌های عمرانی در این منطقه است.

همچنین با افزایش واردات سنگ‌آهن از سوی ترکیه، برزیل و هند در سال‌های آتی، سهم بازار گندله آهن بیشتر هم خواهد شد. مثلاً در آگوست 2019 ترکیه 925.7 هزار تن سنگ‌آهن وارد کرد که رشد چشمگیری نسبت به جولای 2019 نشان می‌داد که 743.4 هزار تن سنگ‌آهن وارد کرده بود.

مطابق این گزارش، مهم‌ترین بازیگران بازار گندله سنگ‌آهن در جهان عبارتند از:‌

Rio Tinto

Arya Group

Vale

BHP Billiton

Ternium

Samarco

Anglo America

U.S. Steel

این شرکت‌ها با راهبردهای مختلف همچون شراکت، سرمایه‌گذاری مشترک و … در حال توسعه سهم بازار خود از گندله سنگ‌آهن در جهان هستند.

گلوبال مارکت، موسسه‌ای تحقیقاتی در آمریکا است که به مطالعه و مشاوره در زمینه بازارهای جهانی می‌پردازد.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *