جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اتحادیه ها و انجمن های فولاد 29 فروردین 1402 - 1 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
گزارش فولادبان از شماره جدید نشریه متال بولتن؛

سقوط قیمت قراضه در بازار ترکیه/ فولادسازان ترک خرید قراضه دریایی را متوقف کردند؟

تازه ترین گزارش‌ از بازار جهانی فولاد از سقوط قیمت قراضه در بازار ترکیه حکایت دارد.

سقوط قیمت قراضه در بازار ترکیه/ فولادسازان ترک خرید قراضه دریایی را متوقف کردند؟ اتحادیه ها و انجمن های فولاد

به گزارش خبرنگار فولادبان، براساس جدیدترین شماره نشریه متال بولتن، به دنبال کاهش تقاضای فولاد در بازارهای داخلی و صادراتی ترکیه، فولادسازان این کشور با سرعت کمتری قراضه دریایی خریداری کردند.

در این راستا، کارخانه‌ای فولادی در منطقه مرمره یک محموله با شیوه معاملاتی cfr، شامل 15هزار تن قراضه HMS 1,2 (80:20) با قیمت 430 و 13هزار تن قراضه خرد شده با قیمت 450 دلار به ازای هر تن خریداری کرد.

همچنین کارخانه ای در منطقه اسکندرون یک محموله آمریکایی با شیوه معاملاتی cfr شامل 15 هزار تن HMS 1,2 (80:20) با قیمت 439 دلار به ازای هر تن و 15 هزار تن قراضه خرد شده با قیمت 459 دلار به ازای هر تن خرید. کارخانه‌ دیگری در منطقه مرمره یک محموله اروپایی شامل 25 هزار تن HMS 1,2 (80:20) با شیوه معاملاتی cfr و قیمت 427.50 دلار به ازای هر تن خریداری کرد.

در نتیجه معاملات جدید، شاخص روزانه قیمت قراضه سقوط کرد. براساس ارزیابی روزانه فست‌مارکتز، قیمت قراضه فولادی HMS 1,2 (80:20)، مبدا شمال اروپا، cfr ترکیه 429.70 دلار به ازای هر تن محاسبه شد که این نرخ حاکی از افت 1.69 دلاری نسبت به روز قبل است.

همچنین شاخص قیمت قراضه فولادی HMS 1,2 (80:20)، مبدا آمریکا، cfr ترکیه 434.21 دلار به ازای هر تن شنیده شد که در مقایسه با روز قبل، 1.69 دلار کاهش نشان می‌دهد. در مقایسه با قیمت قراضه از این دو مبدا، درمی‌یابیم که قیمت محصول آمریکا، 4.51 دلار بیشتر از شمال اروپا است.

از آن‌جایی که کارخانه‌های فولادی ترکیه درگیر فروش محصولات نهایی خود بودند، هفته کاری خود را تنها با معامله سه محموله قراضه دریایی به پایان رساندند. با توجه به این مساله که صادرات محموله قراضه برای عملیات بازسازی مناطق زلزله‌زده هنوز آغاز نشده و عرضه قراضه این مناطق بالاتر است، بازار کمی راکد بود.

علاوه بر این، کاهش سرعت بازار ناشی از ماه مبارک رمضان به همراه عدم قطعیت اقتصادی در آستانه انتخابات پیش‌رو در 14 می (24 اردیبهشت ماه 1402) چالش‌های دیگری برای فولادسازان در پی داشتند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors