کاهش تقاضا برای واردات کویل نورد گرم در آسیا

طی هفته گذشته تقاضای خرید نقدی برای کویل نورد گرم در کشورهای جنوب شرق آسیا، پایین بود که شروع فصل بادهای موسمی در این منطقه یکی از دلایل آن بود.

به گزارش فولادبان؛ در کشور ویتنام یکی از دلایل کاهش تقاضا برای واردات کویل نورد گرم، اعلام آمادگی شرکت Formosa Ha Tinh Steel Corp که تولیدکننده فولاد ویتنام است،  برای ارائه تخفیف در فروش محصولاتش بوده است.

یک تاجر ویتنامی در این باره به Fastmarkets گفت که شرکت Formosa Ha Tinh Steel Corp قصد دارد تخفیف‌های خوبی برای فروش محصولاتش ارائه دهد و خریداران عمده می‌توانند کویل نورد گرم را به قیمت هر تن 450 دلار، سی.آی.اف، خریداری نمایند.

به گفته فعالان بازار، اکثر خریداران همچنان در حال چانه‌زنی با این شرکت درباره مقدار تخفیف، حجم و ویژگی‌های محصولات هستند.

شرکت Formosa Ha Tinh Steel Corp در 17 ژوئن قیمت کویل نورد گرم را 20 دلار در تن، سی.آی.اف افزایش داد که این کار با هدف تقویت بازار فولاد تخت آسیا و به علت افزایش قیمت مواد خام صورت گرفت.

این کارخانه همچنین قیمت کویل نورد گرم صادراتی به مالزی را 467 دلار در تن، سی.آی.اف اعلام کرده است.

طی هفته گذشته کویل نورد گرم صادراتی هند به ویتنام هم به قیمت 445 تا 448 دلار در تن، سی.اف.آر قیمت خورد.

البته خریداران کویل معتقدند که در هفته‌های آینده تقاضای این محصول فولادی رشد چندانی نخواهد کرد زیرا با شروع فصل بادها و باران‌های موسمی در جنوب شرق آسیا، فعالیت‌های ساخت‌وساز می‌خوابد و مصرف فولاد پایین می‌آید.

در ویتنام و سایر کشورهای جنوب شرق آسیا نسبت به وقوع سیل هشدار داده شده و همین مسئله سبب شده که فعالان بازار انتظار داشته باشند که تقاضای فولاد در این منطقه قطعا پایین خواهد آمد.

برخی خریداران ویتنامی در هفته گذشته تقاضای خرید کویل نورد گرم به قیمت 435 دلار در تن، سی.اف.آر را داشتند اما به نظر می‌رسید که همه آنها واقعا تمایل به خرید ندارند. برخی از آنها در انتظار بهبود اوضاع جوی هستند.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *