جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 17 خرداد 1399 - 4 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

رکوردشکنی قیمت قیمت سنگ‌آهن در یک ماه اخیر

رکوردشکنی قیمت قیمت سنگ‌آهن در یک ماه اخیر اخبار

به گزارش فولادبان؛ قیمت سنگ‌آهن دانه‌بندی‌شده عیار 62 درصد در ماه مه به 93.16 دلار در تن رسید که رشد 10.35 درصدی نسبت به ماه قبل داشته است. قیمت سنگ‌آهن دانه‌بندی‌شده عیار 65 درصد هم با رشد 8.6 درصدی نسبت به ماه آوریل، در ماه مه به 109.31 دلار در تن، cfr چین افزایش پیدا کرد. بدین ترتیب فاصله قیمتی سنگ‌آهن 62 درصد و 65 درصد در سطح 16.15 دلار حفظ شد.

تقاضای بالای فولاد چین و وضعیت مطلوب تولید در این کشور، موجب افزایش تقاضا برای مواد اولیه در ماه گذشته شد. از سوی دیگر، بی‌ثباتی در روند عرضه سنگ‌آهن از سوی برزیل به دلیل شیوع بیماری کرونا در این کشور، بر افزایش قیمت سنگ‌آهن در بازارهای جهانی دمید.

قراردادهای سوآپ سنگ‌آهن دانه‌بندی‌شده عیار 65 درصد در بورس سنگاپور در ماه مه با انجام 3.57 میلیون تن رونق دوباره‌ای گرفت که دومین ماه پرمعامله در سال 2020 بوده است.

جیمز گراهام کلارک، رئیس بخش سنگ‌آهن در موسسه Mysteel Commodities Service می‌گوید روند عرضه سنگ‌آهن از سوی برزیل همچنان دچار مشکل خواهد بود به طوری که معاملات نقدی و ثانویه سنگ‌آهن برزیلی به شدت کمیاب شده است.

کلارک با اشاره به قیمت سنگ‌آهن عیار 65 درصد در بازار فیزیکی می‌افزاید: طی ماه گذشته معاملات با قراردادهای ثابت با روند افزایشی قیمت‌های معاملات آتی، همنوا شدند. معاملات ثابت بر قیمت‌های 10.6 و 112 دلار در تن انجام شدند که نشانگر رشد خوبی بود. در همین حال، قراردادهای شناور خالص با پرمیوم (مابه‌التفاوت) 2.27 دلاری برای یک محموله 200 هزار تنی شنیده شده که البته پرمیوم این محموله می‌تواند تا 2.90 دلار هم افزایش پیدا کند.

فاصله قیمتی بین سنگ‌آهن برزیلی Carajas (IOCJ) و برخی سنگ‌آهن‌های با عیار 62 درصد در بنادر در ماه مه شدیدتر شد.

به گزارش فولادبان؛ شاخص Fastmarkets، نرخ میلگرد، تحویل درب کارخانه در شرق چین را 3504 تا 3535 یوآن (491 تا 496 دلار) در تن در مه نشان می‌دهد که 2.5 درصد نسبت به ماه آوریل رشد نشان می‌دهد.

افزایش قیمت فولاد در چین موجب رشد قیمت مواد اولیه از جمله سنگ‌آهن هم شده است که طبیعتاً حاشیه سود کارخانجات فولادی را کمتر کرده است.
یک منبع مطلع در چین در این باره گفت:‌ تقاضای فولاد در چین در فصل فعلی که دوره سنتی افزایش مصرف فولاد است، زیاد خواهد شد در حالی که موجودی انبار کارخانجات در ماه مه کاهش پیدا کرد.

 

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors