جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 12 خرداد 1399 - 4 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

افزایش محدودیت واردات فولاد به اروپا از اول جولای

اتحادیه اروپا قصد دارد محدودیت‌های واردات فولاد را مجدداً احیا کند. این اقدام با هدف جلوگیری از انحرافات در بازار در شرایط بهبود تدریجی اوضاع اقتصادی این اتحادیه پس از شیوع بیماری کرونا اتخاذ شده است.

افزایش محدودیت واردات فولاد به اروپا از اول جولای اخبار

به گزارش فولادبان محدود ساختن واردات فولاد به اروپا دو سال قبل هم اجرا شد که در آن مقطع دلیل آن، اقدام جنجالی آمریکا در وضع تعرفه 25 درصدی بر واردات فولاد به این کشور بود که موجب شد محموله‌های صادراتی فولاد راهی اروپا شود و بازار اروپا را اشباع کند.

اقدامات حمایتی اروپا از صنعت فولاد شامل وضع تعرفه 25 درصدی بر واردات 26 نوع محصول فولادی از کویل نورد گرم تا میلگرد و ریل فولادی است، البته به شرطی که واردات این محصولات از میانگین سه‌ساله بالاتر رود. فولادسازان اروپایی هم اخیراً خواستار وضع محدودیت بر واردات فولاد به این اتحادیه شده بودند.

کمیسیون اروپایی که بازوی اجرایی اتحادیه اروپا است، روز جمعه در یک اطلاعیه در این باره عنوان کرد: فراهم کردن شرایط بازگشت تدریجی صنعت فولاد اروپا به وضع مطلوب، ضروری است و تمام فعالان بازار فولاد اروپا باید به وضع طبیعی خود بازگردند.

قرار است محدودیت‌های وارداتی از اول جولای اعمال شود. در ماه فوریه کمیسیون اروپا بررسی تجدیدنظر در محدودیت‌های واردات فولاد را آغاز کرد. از آن زمان تاکنون، ویروس کرونا اقتصاد اروپا را به سقوط کشانده است.

کاهش تولید و مصرف فلزات در اروپا موجب بروز نگرانی نسبت به انباشت محموله‌ها در صادرکنندگانی چون چین و احتمال هجوم ناگهانی کالاهای صادراتی به اروپا پس از رفع محدودیت‌های کرونایی شده است.

کمیسیون اروپا در اطلاعیه خود افزوده است:‌ محدودیت‌های پیشنهادی بر واردات فولاد به اروپا مانع از انباشت محموله‌های وارداتی به اروپا در مراحل اولیه پس از رفع مقررات ضدکرونایی خواهد شد.

کمیسیون اروپا خواستار حفظ روند طبیعی واردات فولاد به این اتحادیه پس از رفع مشکلات کرونا و آسیب ندیدن تولیدکنندگان داخلی از اقدامات فرصت‌طلبانه شده است.

شیوه مدیریت واردات فولاد به اتحادیه اروپا، بر مبنای محدودیت‌هایی موسوم به سهمیه‌های نرخ تعرفه است.

 

 

 

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors