Please use a valid API Key طرح جدید مجلس برای تنظیم بازار فولاد - فولادبان Please use a valid API Key

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

طرح جدید مجلس برای تنظیم بازار فولاد

نمایندگان مجلس می گویند ساماندهی موانع صادراتی فولاد باید جزو برنامه های وزیر پیشنهادی صمت باشد و ما برای این موضوع راه حل جدیدی داریم.

محمد رضا پور ابراهیمی در گفت و گو با فولادبان با اشاره به اینکه در حوزه تجارت خارجی باید اقداماتی انجام شود تا ارز بیشتری به کشور بیاید افزود: با کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی و تحریم‌های شدید آمریکا علیه ایران درآمدهای ارزی کشور به چالش اساسی روبه رو شد و اگر بتوانیم پس از رفع نیاز داخل، کالاهایی که ظرفیت تولید بالایی دارند را در سبد صادراتی قرار دهیم هم با تحریم ها مقابله کردیم و هم توانستیم نیاز ارزی داخل را تامین کنیم.
این نماینده مجلس تاکید کرد: ظرفیت تولید فولاد کشور دوبرابر نیاز داخلی است و برای مازاد تولید باید وارد بازارهای هدف در کشورهای دیگر شویم تا ارزآوری ایران رشد داشته باشد.
پورابراهیمی از پیشنهاد جدید مجلس به دولت در حوزه فولاد خبر داد و افزود: مازاد مصرف داخلی باید صادر شود و اگر دولت به منظور شفافیت این کار را انجام می‌دهد همه فولاد تولید شده در کشور را وارد بورس کند اما نیمی از آن را برای مصرف داخلی عرضه کند و مابقی وارد رینگ صادراتی شود. در این صورت انگیزه سرمایه گذاری در صنعت فولاد افزایش می‌یابد.
این نماینده مجلس تاکید کرد: وزیر پیشنهادی صمت حتما در برنامه های خود مجلس این راه حل و سایر راهکارها را مد نظر قرار دهد و مجلس به کسی رای خواهد داد که برای حل مشکلات صنایع مادر برنامه دقیقی داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors