جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 06 خرداد 1399 - 4 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0

برآورد انجمن جهانی فولاد از بازار سال 2020/کاهش 17 درصدی تولید ایران

انجمن جهانی فولاد هم‌زمان به نشست هفته اخیر خود، گزارشی از وضعیت بازار فولاد جهان و آثار شیوع بیماری کرونا منتشر کردکه براساس آن تولید جهانی 7.5 درصد و تولید ایران 17 درصد کاهش پیدا خواهد کرد.

به گزارش فولادبان؛بر اساس گزارش انجمن جهانی فولاد، حجم تقاضا برای محصولات نهایی فولادی در سال 2019 بال بر یک میلیارد و 766 میلیون تن بود که پیش‌بینی می‌شود امسال به یک میلیارد و 634 میلیون تن کاهش پیدا کند. بنابراین در حالی که در سال 2019 حجم تقاضا برای محصولات نهایی فولاد 3.4 درصد زیاد شده بود، امسال شاهد رشد منفی 7.5درصدی در این حوزه خواهیم بود.

برای سال 2021 انجمن جهانی فولاد پیش‌بینی رشد مثبت تقاضای محصولات نهایی فولاد را داشته است. بر این اساس در سال آینده میلادی حجم تقاضا برای محصولات نهایی فولاد به یک میلیارد و 729 میلیون تن افزایش خواهد یافت که 5.8 درصد رشد نسبت به رقم سال 2020 را خواهد داشت.

مطابق مطالعات انجمن جهانی فولاد، تقاضای محصولات نهایی فولاد در اتحادیه اروپا در سال 2020 نسبت به سال قبل 15 درصد کاهش خواهد یافت، در حوزه آسیای میانه این رشد منفی حدود 10 درصد، در اعضای پیما نفتا 20 درصد، در آمریکای مرکزی و جنوبی 16 درصد، در آفریقا 8 درصد، در خاورمیانه 17درصد و در آسیا و اقیانوسیه 5درصد خواهد بود. یعنی در اکثر مناطق جهان در سال جاری میلادی، شاهد کاهش چشمگیر تقاضا برای فولاد خواهیم بود.

در کشورهای بزرگ همچون آمریکا، آلمان، ایتالیا، اسپانیا، ژاپن و کره جنوبی میزان رشد تقاضای برای محصولات نهایی فولاد در سال 2020 به ترتیب منفی 23 درصد، منفی 18درصد، منفی 18 درصد، منفی 15درصد، منفی 19درصد و منفی 13درصد اعلام شده است. اما وضعیت چین کمی بهتر است و تقاضای فولاد این کشور فقط 2 درصد کمتر خواهد شد. میزان تقاضای هند برای محصولات نهایی فولاد در سال 2020 نسبت به سال 2019 حدود 18 درصد کمتر خواهد بود. این نسبت برای برزیل منفی 20درصد و روسیه منفی 10 درصد خواهد بود.

اما ترکیه جزو معدود کشورهایی است که در سال جاری میلادی با رشد منفی در حجم تقاضا برای محصولات فولاد مواجه نخواهد بود و رشد مثبت 10درصدی را رقم خواهد زد. کشورهای عضو پیمان آسه‌آن هم به طور میانگین رشد مثبت 2 درصدی خواهند داشت.

انجمن جهانی فولاد درباره آثار کرونا بر بازار فولاد هم اعلام کرده که اقتصادهای نوظهور و کشورهای توسعه‌یافته تقریبا به یک اندازه از این بیماری ضربه دیده‌اند اما چین توانسته از تبعات این بیماری خلاص شود.

بر اساس برآورد این موسسه، احیای بازار جهانی فولاد به آهستگی صورت خواهد گرفت اما به نظر می‌رسد بهبود اقتصادهای در حال توسعه (بجز آمریکای لاتین و خاورمیانه) با سرعت بیشتری نسبت به اقتصادهای توسعه‌یافته انجام پذیرد.

وضعیت ایران

به گزارش فولادبان انجمن جهانی فولاد، میزان تقاضای ایران برای محصولات نهایی فولاد را هم اعلام کرده است.

بر اساس برآورد این موسسه ایران در سال 2019 حدود 18.5 میلیون تن محصولات نهایی فولاد مصرف کرد که در سال 2020 این رقم به 17.4 میلیون تن کاهش پیدا خواهد کرد (رشد منفی 17درصد). اما پیش‌بینی می‌شود مجددا در سال 2021 تقاضای ایران برای محصولات نهایی فولاد احیا شود و با رشد 16درصدی به 20.2 میلیون تن افزایش پیدا کند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors