جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 01 خرداد 1399 - 4 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

افزایش قیمت فولاد تختال آسیا

چینی‌ها با خرید فولاد تختال از کشورهای مختلف، موجب افزایش 10 تا 20 دلاری قیمت این محصول در بازارهای آسیا شدند. این در حالی است که فولاد تختال صادراتی ایران به چین، ارزان‌تر از سایر صادرکنندگان است.

به گزارش فولادبان به گفته منابع خبری به Fastmarkets، در طول هفته گذشته قیمت واردات فولاد تختال در مناطق شرق و جنوب شرق آسیا به علت تقاضای بالای واردات از سوی چین، افزایش یافت.

فعالان بازار در این باره خبر دادند که تولیدکنندگان فولاد، به بازار چین متمرکز شده‌اند زیرا چینی‌ها هم در حجم‌های بالاتری فولاد می‌خرند و هم حاضرند قیمت‌های بالاتری نسبت به سایر مشتریان آسیایی پرداخت کنند.

Fastmarkets در تحلیل هفتگی خود قیمت فولاد تختال وارداتی، cfr شرق و جنوب شرق آسیا را در دوشنبه 18 مه 370 تا 385 دلار در تن اعلام کرده که 25 تا 30 دلار نسبت به قیمت‌های یک هفته قبل بالاتر است.

طی یک هفته اخیر واردکنندگان چینی اقدام به ثبت سفارش واردات فولاد تختال از هندوستان، کره‌جنوبی و ژاپن به قیمت هر تن 375 تا 386 دلار در تن، cfr چین، کرده‌اند که 5 تا 16 دلار نسبت به قراردادهای خرید تختال از اوکراین به قیمت 370 دلار در تن، cfr چین در دو هفته قبل، بالاتر است.

به گزارش فولادبان، همچنین به گفته منابع مطلع، طی یک هفته اخیر فولاد تختال ایران به قیمت 360 تا 365 دلار در تن، cfr چین، به چینی‌ها فروخته شده است.

فعالان بازار در چین نسبت به قیمت‌های کویل نورد گرم تولید داخل با توجه به رشد قیمت هم در معاملات نقدی و هم معاملات آتی خوش‌بین هستند زیرا امیدوارند دولت چین بسته‌های محرک جدیدی پس از دو جلسه پارلمانی که اواخر هفته جاری برگزار می‌شود، ارائه کند.

خریداران شرق و جنوب شرق آسیا به دنبال قطعی کردن محموله‌های فولاد تختال تا حداکثر قیمت 370 دلار در تن، cfr، هستند و حاضر نیستند در حد قیمت‌هایی که چینی‌ها خرید می‌کنند، اقدام به خرید کنند.

البته یک منبع صنعتی در جنوب شرق آسیا معتقد است که خریداران این منطقه نهایتاً راهی جز افزایش قیمت واردات در سطحی که صادرکنندگان در حال حاضر به چینی‌ها می‌فروشند نخواهند داشت.

یک کارخانه بزرگ اندونزی 15 مه درخواست خرید 40 هزار تن فولاد تختال با زمان حمل جولای را ثبت کرد اما تا زمان انتشار این خبر، هیچ پاسخی دریافت نکرده بود.

یک تاجر در جنوب شرق آسیا هم معتقد است که کاهش عرضه فولاد تختال در بازار نقد، احتمالاً سبب افزایش قیمت آن در آینده نزدیک خواهد شد. تولیدکنندگان فولاد تختال در منطقه آسیای میانه CIS که جزو مهم‌ترین مناطق تولید محصولات نیمه‌تمام فولادی جهان هستند، تقریباً تمام ظرفیت صادرات خود برای دو ماه آینده را فروخته‌اند و اکنون در حال مذاکره برای فروش محصولات خود در ماه آگوست هستند.

 

 

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors