کمبود کویل نورد گرم در ترکیه

قیمت کویل نورد سرد در بازار ترکیه در هفته منتهی به پنجشنبه 30 آوریل افزایش یافت که دلیل آن، تعطیلات ناشی از کرونا، ماه رمضان و روز ملی ترکیه بود که به کاهش عرضه کویل نورد گرم در بازار انجامید.

به گزارش فولادبان قیمت کویل نورد سرد در بازار ترکیه در هفته منتهی به پنجشنبه 30 آوریل افزایش یافت که دلیل آن، تعطیلات ناشی از کرونا، ماه رمضان و روز ملی ترکیه بود که به کاهش عرضه کویل نورد گرم در بازار انجامید.

قیمت کویل نورد سرد در این هفته افزایش یافت به طوری که برخی کارخانجات ترکیه‌ای این محصول را به قیمت 520 تا 530 تن، تحویل در کارخانه، عرضه کردند که نسبت به رقم 515 تا 520 دلار هفته قبل‌تر، رشد نشان می‌دهد. علت گران شدن کویل نورد سرد، کمبود کویل نورد گرم در بازار عنوان شده است.

تقاضای کل برای فولاد تخت هم پایین بود که علت آن قرنطینه سراسری چهارروزه در ترکیه برای مبارزه با کرونا در هفته گذشته و همینطور برنامه تعطیلی اول تا 3 ماه مه در 31 شهر این کشور بود.

تحلیل هفتگی Fastmarkets درباره قیمت کویل نورد گرم در بازار ترکیه، تحویل در کارخانه، در روز 30 آوریل 390 تا 400 دلار در تن را بیان می‌کند که از قیمت 400 تا 410 دلار در 24 آوریل پایین‌تر آمده است.

کارخانجات ترکیه‌ای کویل نورد گرم تولیدی اواخر ژوئن خود را به قیمت 400 تا 410 دلار، تحویل در کارخانه، عرضه کرده‌اند.

به گفته یک فعال بازار در ترکیه، برخی تولیدکنندگان کویل نورد سرد در ترکیه با وجود کاهش قیمت، با کمبود کویل نورد گرم مواجه شده‌اند که این موضوع موجب گران شدن کویل نورد سرد در بازار داخلی ترکیه شده است.

در بازار داخلی کویل نورد سرد ترکیه، معاملاتی با قیمت 520 تا 525 دلار در تن، تحویل در کارخانه، گزارش شده است.

تحلیل هفتگی Fastmarkets از قیمت کویل نورد سرد در بازار داخلی ترکیه، تحویل در کارخانه، 520 تا 525 دلار در تن در 30 آوریل را نشان می‌دهد که نسبت به 515 تا 520 دلار 24 آوریل، رشد چند دلاری داشته است.

قیمت قراضه آهن در ترکیه در یک هفته اخیر روند نزولی داشته که کاهش تقاضا دلیل اصلی آن بود.

شاخص روزانه Fastmarkets از قیمت قراضه آهن  HMS 1&2 (80:20 mix)وارداتی از آمریکا، cfr ترکیه، رقم 246.54 دلار در تن در 30 آوریل را بیان می‌کند که از رقم 258 دلار در 24 آوریل، پایین‌تر است.

صادرات کویل نورد گرم ترکیه

به گزارش فولادبان Fastmarkets در تحلیل هفتگی خود قیمت کویل نورد گرم صادراتی ترکیه، فوب بندر اصلی این کشور را در 30 آوریل 400-390 دلار در تن اعلام کرده که نسبت به هفته قبل از آن، بدون تغییر بوده است.

در طول هفته گذشته صادرات یک محموله به مصر به قیمت 390 دلار، فوب، گزارش شده و شایعاتی هم درباره فروش محموله‌هایی به اروپا به همین قیمت شنیده شده است.

وضعیت واردات

در این هفته تقاضا برای واردات فولاد تخت به ترکیه به علت محدودیت‌های ایجادشده برای مقابله با کرونا و نااطمینانی حاکم بر بازار، پایین بود. ترکیه از 18 آوریل تعرفه واردات برای اکثر محصولات فولادی را افزایش داده است. روسیه فروش کویل نورد گرم به ترکیه را به قیمت 390 دلار در تن، cfr، پیشنهاد کرده در حالی که خریداران قیمت 370-360 دلار را ارائه کردند اما فروشندگان روسی با این پیشنهاد موافقت نکردند و مذاکرات دو طرف همچنان ادامه دارد.

تحلیل هفتگی Fastmarkets از قیمت کویل نورد گرم وارداتی، cfr بندر اصلی ترکیه، در 30 آوریل رقم 370-365 دلار در تن را نشان می‌دهد که اندکی نسبت به 24 آوریل بالاتر رفته است.

کویل نورد سرد وارداتی از کشورهای حوزه CIS، هم به قیمت هر تن 505-500 دلار عرضه شده است. البته خریداران ترکیه‌ای خواستار قیمت 490-480 دلار هستند.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *