بهبود چشم‌انداز صادرات فولاد چین با کاهش محدودیت‌ها در ویتنام

به گزارش فولاد بان، قیمت کویل نورد گرم تولید چین در روز پنجشنبه 23 آوریل به رغم کاهش نرخ معاملات آتی، به طور چشمگیری باثبات بود. برخی صادرکنندگان هم با توجه گزارش‌هایی درباره کاهش محدودیت‌های ضد کرونا در ویتنام، نسبت به وضعیت صادرات خوشبین‌تر شده‌اند.

به گزارش فولاد بان، قیمت کویل نورد گرم تولید چین در روز پنجشنبه 23 آوریل به رغم کاهش نرخ معاملات آتی، به طور چشمگیری باثبات بود. برخی صادرکنندگان هم با توجه گزارش‌هایی درباره کاهش محدودیت‌های ضد کرونا در ویتنام، نسبت به وضعیت صادرات خوشبین‌تر شده‌اند.

 

قیمت کویل نورد گرم در بازار داخلی چین

شرق چین (شانگهای): 3300 تا 3320 یوآن (466 تا 469دلار) در تن، که افزایش اندک 10 یوآنی نشان می‌دهد.

شمال چین (تانگشان): 3240 یوآن در تن که تغییر قیمتی نداشته است.

فروشندگان کویل نورد گرم در شانگهای در صبح روز پنجشنبه 23 آوریل، قیمت فروش را حدود 3320 یوآن در هر تن اعلام کردند اما تا بعدازظهر تحت تاثیر فضای روانی کاهش نرخ‌ها در معاملات آتی مجبور شدند قیمت‌ها را به حدود 3300 یوآن کاهش دهند.

به گفته یک تاجر مقیم تیانجین، فعالیت تجاری در سطح چین در روز پنجشنبه نسبت به روز چهارشنبه کمتر بود. تعداد محدودی از منابع مطلع هم معتقدند که احتمالا قیمت‌ها در کوتاه‌مدت باثبات باقی خواهد ماند، چراکه سطح موجودی انبارها هرچند بالا است، اما به طور مداوم در حال کاهش است.

یک شرکت مشاوره‌ای فولاد در چین گزارش داده که در سراسر چین 3.48 میلیون تن کویل نورد گرم در روز پنجشنبه به طور نقدی معامله شده که 206300 تن نسبت به رقم هفته قبل کاهش نشان می‌دهد.

 

قیمت کویل نورد گرم صادراتی چین

شاخص صادراتی Fastmarkets درباره کویل نورد گرم، فوب بندر اصلی چین، 406.18 دلار در تن بوده که 0.44 دلار کاهش نشان می‌دهد.

بخش صادرات فولاد چین همچنان در خواب است چراکه خریداران ویتنامی برای کویل فولاد نورد گرم SS400 چین نرخ 400 تا 405 دلار در هر تن به شیوه cfr (معادل حدود 390 تا 395 دلار در تن، فوب چین) را پیشنهاد کرده‌اند.

یک تاجر مقیم شانگهای دیگر در این باره گفت که شنیده است خریداران کره جنوبی با هرگونه افزایش نرخ بالاتر از 400 دلار در تن به شیوه cfr مخالفت کرده‌اند، رقمی که معادل حدود 390 دلار در تن،‌ فوب چین است.

تاجران می‌گویند در شرایط حاضر تقریبا غیرممکن است که بتوان کویل نورد گرم را زیر قیمت 405 دلار در تن، فوب چین، معامله کرد.

یک منبع مطلع در شاگانگ هم گفت که در این هفته کویل نورد گرم را به نرخ 415 تا 420 دلار عرضه کرده است. اما برخی دیگر از منابع  مطلع با توجه به انتشار اخباری درباره برنامه ویتنام برای کاهش محدودیت‌های  ضدکرونایی، نسبت به احیاء تقاضا خوش‌بین‌تر شده‌اند. دولت ویتنام روز چهارشنبه اعلام کرد که پس از کنترل نسبی بر شیوع بیماری کرونا، قصد دارد محدودیت‌های سخت رفت‌وآمد در سراسر این کشور را بجز چند منطقه، بردارد. ویتنام اعلام کرده که در هفت روز متوالی هیچ نمونه جدیدی از ابتلا به بیماری کرونا ثبت نکرده است. این در حالی است که اکثر مناطق جنوب شرق آسیا همچنان تحت قرنطینه است.

زمزمه بازارها

یک تاجر مقیم پکن در این زمینه بیان کرد: انتشار اخبار خوب از ویتنام، کمی امید در بازار ایجاد کرده است. بسیاری از مردم معتقدند که شیوع کرنا، موقت است. بنابراین انتظار می‌رود سطح تقاضا در کل جهان در ماه‌های آینده بالاتر برود. این وضعیت می‌تواند فرصت‌های صادراتی برای چین ایجاد کند.

بالاترین قیمت ثبت‌شده در بازار آتی فروش کویل نورد گرم در روز پنجشنبه برای تحویل در ماه اکتبر، 3173 یوآن در تن بود که 38 یوآن نسبت به روز چهارشنبه کاهش نشان می‌داد.

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *