پیش بینی قیمت فولاد تا پایان سال

یک کارشناس صنعت فولاد معتقد است که با توجه به شرایط فعلی بازار، هر چه به پایان سال نزدیک‌تر شویم، قیمت محصولات فولادی در روند صعودی قرار خواهد گرفت.

تقی بهرامی در گفتگو با فولادبان در خصوص روند قیمتی فولاد بیان کرد: با توجه به شرایط فعلی بازار، هر چه به پایان سال نزدیک‌تر شویم، قیمت محصولات فولادی در روند صعودی قرار خواهد گرفت. از طرفی، با توجه به اینکه در کشور تمامی کالاها افزایش قیمت را تجربه کردند، بعید به نظر می رسد قیمت این محصولات در روند نزولی قرار بگیرند.

وی با بیان اینکه کاهش قیمت محصولات فولادی در برابر افزایش هزینه سایر کالاها کاملا غیرمنطقی خواهد بود، گفت: برهمین اساس، نمی‌توان گفت حوزه فولاد وارد روند کاهشی می شود، مگر اینکه دلیل منطقی داشته باشد. البته در این بین باید اشاره کرد که با افزایش هزینه کارگران، قطعات، سوخت و امثالهم کاهش نرخ فولاد کاملا دور از انتظار است.

این کارشناس صنعت فولاد با اشاره به عوارض صادراتی این صنعت، اظهارداشت: در حال حاضر فهرست عوارض صادراتی برای مواد خام و نیمه خام منتشر نشده، به گونه‌ای که این مصوبه فقط در حد حرف باقی مانده و تا الان به مرحله اجرا نرسیده است، ضمن اینکه در صورتی که این مصوبه عملی شود، حتی می توان دلایل کاهش و افزایش قیمت را به صورت جزئی مشاهده کرد.

بهرامی در خصوص هزینه‌های قطعی برق نیز گفت: با توجه به آمار موجود، می‌توان دریافت قیمت مصرف برق به خصوص در حوزه مصارف خانگی کمتر نشده و روز به روز در حال افزایش است، بنابراین با چنین روندی نمی‌توان گفت هزینه محصولات و برق فولاد کاهش می‌یابد.

 

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *