تحلیل روزانه بازار آهن دوشنبه دوازدهم دی/ فولاد در چالش رکود و نوسان قیمت

بررسی بازارهای مالی نشان می‌دهد: رکود و گرانی در بازار فولاد جهان اتفاق افتاده است.

به گزارش خبرنگار فولادبان، دلار پس از دو روز از اجرای سیاست‌های جدید ارزی دوباره روند افزایشی به خود گرفت به طوری که امروز دوبار وارد کانال 41 هزار تومان شد اما دوباره به نرخ 40 هزار و 900 تومان بازگشت. بررسی‌های فولادبان نشان می‌دهد تقاضا در این بازار در پایین ترین سطح ممکن قرار دارد و نرخ از بین اعلام قیمت دلالان به دست می‌آید. احتمالا تا فردا هم همین روند نوسان در پایه 40 تا 41 هزار تومان ادامه داشته باشد.

خبرهایی هم از آمریکا مبنی بر اینکه سرمایه گذاران در بازار ارز شاهد افزایش تعداد قراردادهای فروش کوتاه مدت هفتگی هستند. رسیده است. برهمین اساس، سرمایه گذاران به دنبال رسیدن حجم سرمایه گذاری به محدوده 4/7 میلیارد دلاری هستند که این اقدام کاهش ارزش دلار را به دنبال دارد. آمریکا در سال 2022 میلادی نرخ بهره را 4 درصد افزایش داد و به 5/4 درصد رساند و این موضوع تقویت ارزش دلار را به دنبال داشت اما نرخ برابری ارزها نشان می‌دهد یورو دوباره ارزش خود را بالا برده و سرمایه گذاری با این ارز به صورت بلند مدت در حال انجام است.

علاوه بر این، بازار بورس امروز با رنگ سبز به کار خود پایان داد. تقریبا می‌توان گفت، نمادهایی که دیروز عامل ریزش شاخص بورس بودند، امروز توانستند ناجی این بازار باشند. فملی، فولاد، فارس، شستا، کگل، شپنا و نوری نمادهایی بودند که بورس لباس سبز بر تن کند. شاخص بورس امروز در کانال یک میلیون و 593 هزار واحدی به کار خود پایان داد. طلای 18 عیار هم یک میلیون و 850 هزار تومان قیمت خورد و سکه دوباره وارد کانال 20 میلیون تومان شد.

در همین حال، «جورجیوا» سخنگوی صندوق بین‌المللی پول پیش بینی کرد که یک سوم اقتصاد جهان رو به رکود خواهد رفت. وی همچنین هشدار داد که سال آینده نیمی از کشورهای اتحادیه اروپا در رکود اقتصادی خواهند بود. سخنگوی صندوق بین‌المللی هشدار داد که ۲۰۲۳ یک سال دشوار برای اکثریت اقتصاد جهان خواهد بود حتی دشوارتر از سالی که پشت سر گذاشتیم.

حالا سال 2023 شروع نشده تاثیر خود را در بازار گذاشته و رکود و گرانی حاکم شده است. شمش در منطقه CIS روند صعودی به خود گرفته اما عرضه کنندگان به دنبال مشتری هستند.

از آخرین وضعیت بازارآهن  چه خبر؟

بررسی بازار آهن در روز دوشنبه نشان می دهد امروز قیمت میلگرد شش شرکت از 100 تا 400 تومان کاهش قیمت مشاهده می‌شود.

همچنین نرخ محصولات نبشی و ناودانی اکثر شرکت‌ها ثابت اعلام شد و فقط قیمت محصولات یک شرکت 600 تومان کاهش یافت.

در بازار تیرآهن، قیمت کیلویی محصولات ثابت باقی ماند و قیمت شاخه ای از 50 تا 130 هزار تومان کاهش یافت.

در بازار پروفیل سه شرکت قیمت محصولات خود را از 300 تا 1000 تومان افزایش دادند.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *