افزایش قیمت آهن خام وارداتی آمریکا به دلیل افزایش تقاضا+دلایل

تازه ترین گزارش‌ از بازار جهانی فولاد از رشد قیمت آهن خام وارداتی آمریکا به دلیل افزایش تقاضا حکایت دارد.

به گزارش خبرنگار فولادبان، براساس جدیدترین شماره نشریه متال بولتن، در یک هفته اخیر واردات آهن خام به آمریکا افزایش یافت که ناشی از رشد تقاضای موادخام اولی فولاسازی و صعود قیمت فولاد و قراضه بود.

در این راستا، قیمت آهن خام، واردات، cfr خلیج مکزیک، آمریکا  بین 525 تا 530 دلار به ازای هر تن بود که این بازه قیمتی نسبت به هفته قبل، افزایش نشان می‌دهد. این محصول در هفته گذشته بین 510 تا 515 دلار به ازای هر تن معامله می‌شد.

در یک هفته اخیر چندین خرید گزارش شد که نشان از افزایش در فعالیت نسبت به عدم وجود قرارداد در هفته گذشته داشت. برهمین اساس، در طول هفته، حداقل سه خریدار متفاوت در آمریکا گزارش شد که با قیمت‌های پیشنهادی بالاتر موافقت کردند.

براساس گزارشات، یک خریدار دو محموله با مبدا اوکراین را در بازه قیمتی 525 تا 530 دلار به ازای هر تن cfr خریداری کرد. در همین حال، یک تاجر خرید یک محموله اوکراینی با حداقل قیمت 525 دلار به ازای هر تن cfr را گزارش کرد.

با این وجود، خریدار دیگری فروش آهن خام برزیلی و اوکراینی به چندین خریدار آمریکایی را با قیمت بین 525 تا 530 دلار به ازای هر تن cfr تایید کرد. پس از اینکه این بازه‌های قیمتی گزارش شدند، قیمت‌های پیشنهادی جدید 540 دلار به ازای هر تن cfr و بالاتر مشاهده شد.

همچنین رشد قیمت قراضه و مقاطع تخت فولادی از افزایش قیمت آهن خام حمایت می‌کند. یک خریدار، یک فروشنده و یک تاجر خرید دو محموله حدود 50 هزار تنی آهن خام با درصد فسفر بالا از برزیل را با قیمت 515 تا 525 دلار به ازای هر تن cfr (490-495 دلار به ازای هر تن فوب) گزارش کردند. البته این گزارشات در ارزیابی قیمت فست‌مارکتز لحاظ نشد.

براساس ارزیابی فست‌مارکتز، قیمت آهن خام، صادرات، فوب بندر ویتوریا/ ریو، برزیل در بازه 490 تا 495 دلار به ازای هر تن بود که این بازه قیمتی نسبت به هفته قبل، افزایش نشان می‌دهد. این محصول در هفته گذشته در بازه 475 تا 480 دلار به ازای هر تن معامله می‌شد.

همچنین ارزیابی قیمت این نشریه، قیمت آهن خام، صادارت، یندر پونتا دا مادیرا، برزیل در بازه بین 495 تا 505 دلار به ازای هر تن نشان می‌دهد که این بازه قیمتی حاکی از رشد نسبت به هفته قبل است. این محصول در هفته گذشته بین 485 تا 490 دلار به ازای هر تن معامله می‌شد.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *