تشکیل کنفدراسیون فولاد مانند ثبت یک شرکت ساده نیست/ زنجیر زنجیره فولاد متصل می‌شود؟

عضو هیأت مدیره انجمن نوردکاران فولادی ایران گفت: تشکیل کنفدراسیون فولاد می‌تواند در بهبود وضعیت تولید و فولاد موثر واقع شود، چرا که دولت حمایت خود از تشکیل کنفدراسیون فولاد را اعلام کردند.

مصطفی عبداللهی در گفتگو با فولادبان با اشاره به وضعیت فعلی تشکیل کنفدراسیون فولاد افزود: تشکیل این کنفدراسیون به پیشنهاد انجمن نورد مطرح شد که در این راستا معاون قضایی دادستان کل کشور از آن حمایت کرد و با توجه به اینکه در طول زنجیره فولادی، تضاد منافع منجر به ناهنجاری‌هایی شده، معاون وزیر صمت نیز حمایت دولت از این اقدام را اعلام کرد.

وی افزود: بنابراین در هفته‌های آتی یک نشست بین انجمن‌ها تشکیل خواهد شد تا متحد شوند و بتوانند مشکلات خود را حل کنند. در واقع با این جلسه، انجمن‌ها می‌توانند در تضاد منافع با یکدیگر کنار بیایند و به عنوان یک کنفدراسیون خواسته و مطالبه خود را از دولت دریافت کنند.

عضو هیأت مدیره انجمن نوردکاران فولادی ایران اظهار داشت: در این راستا امیدواریم بخش خصوصی و انجمن‌های فولادی فعالیت بیشتری داشته باشند و نشستی که در آینده نزدیک برگزار می‌شود نیز، بتواند در هماهنگی آنها تأثیرگذار باشد. این اقدام می‌تواند در بهبود وضعیت صنایع وابسته موثر واقع شود، چرا که دولت و وزارت صنعت و معدن حمایت خود از تشکیل کنفدراسیون فولاد را اعلام کرده‌اند.

عبداللهی تصریح کرد: در این بین لازم به ذکر است که تشکیل کنفدراسیون بحث تشکیل یک شرکت یا موسسه نیست که به ثبت برسد، چرا که به سازگاری و هماهنگی بین چند انجمن نیاز دارد. در نهایت می‌توان گفت این کنفدراسیون متشکل از انجمن‌های فولاد، نورد و سنگ آهن برای هماهنگی در زنجیره و مطالبه خواسته‌های کل آن است که امیدواریم این اتفاق به زودی به سرانجام برسد.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *