پایان سبز بورس با بازگشت بازار در نیمه دوم معاملات

امروز در حالی که بورس کار خود را با افت آغاز کرد، از نیمه دوم بازگشت و دوباره سبز به کار خود پایان داد.

به گزارش فولادبان؛ بورس امروز با کمی ریزش استارت خورد که این ریزش بیشتر به دلیل فشار فروش افرادی بود که می‌خواستند به دنبال سودی که در چند روز گذشته داشتند، نقدینگی را از بازار خارج کنند، اما با بازگشایی بازار ارز و افزایش قیمت آن تا نزدیکی 25 هزار تومان باعث شد تا برخی از سهامداران دوباره رو به سهم‌های دلاری بیاورند و بازار دوباره رشد کند. علاوه بر این، کارشناسان بر این عقیده‌اند که فصل مجامع که پیش روست، می‌تواند دلیل اصلی اقبال سهامداران به این بازار باشد چراکه شرکت‌های زیادی با سودی که سال گذشته داشتند، می‌توانند سود خوبی به سهامداران خود برسانند.

به هر حال، شاخص کل که کار خود را در رنج منفی آغاز کرده بود، با بیشتر شدن صف‌های خرید مجدد به مدار صعود بازگشت و تا پایان معاملات همین روند را ادامه داد، اما در این میان، باید گت که تراکنش در سهم‌های بانکی باعث شد که این شاخص رشد خوبی را پشت سر بگذارد. نماگر اصلی بورس امروز با رشد 5 هزار و 261 واحدی، توانست خودش را به یک میلیون و 243 هزار و 748 واحدی برساند.

شاخص کل هم‌وزن نیز امروز استارت قرمزی خورد و افت زیادی را پشت سر گذاشت، اما با بازگشت بازار و خریداری بیشتر سهام کمی بالا آمد، ولی در پایان در محدوده قرمز باقی ماند. این شاخص با کاهش 116 واحدی، در نهایت رقم 382 هزار و 250 واحدی را نشان داد. شاخص فلزات اساسی هم تقریبا عملکردی شبیه به شاخص هم‌وزن داشت و تا پایان معاملات، 2 هزار و 230 واحد افت داشت و در ارتفاع 957 هزار و 258 واحد قرار گرفت.

امروز، نمادهای «ومدیر»، «شستا»، «شپنا»، «خودرو»، «غکورش»، «خساپا» و «وتجارت» بیشترین تراکنش را داشتند. نمادهای «شستا»، «کچاد»، «وتجارت»، «وبملت» و «جم» بیشترین اثر مثبت و نمادهای «فارس» و «شستا» بیشترین اثر منفی را روی شاخص کل داشتند. امروز همچنین گروه‌های چندرشته‌ای ص، بانک‌ها و خودرو بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند.

در میان فولادی‌ها، نمادهای «فولاد»، «فخوز» و «کویر» قرمز بودند، اما نمادهای «فنورد»، «فخاس»، «کاوه» و «فولاژ» اثر مثبت و خوبی روی گروه خود داشتند. در کانه فلزی، «کچاد» با 3.5 درصد و «کگل» با 1.08 درصد رشد خوبی را تجربه کردند و در بازار فرابورس هم نماد «ذوب» رشد خیلی کمی داشت.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *