ورود شاخص کل به منطقه قرمز در روز درخشش سهم‌های کوچک

در روزی که سهامداران بازار سرمایه به خریدن سهم‌های کوچک بازار روی آوردند، شاخص کل با اصلاح جزئی همراه بود.

به گزارش فولادبان؛ پیش‌بینی‌ها حاکی از آن بود که شاخص کل این هفته را با یک اصلاح جزئی آغاز کند و همین اتفاق هم افتاد چراکه شاخص کل امروز با افزایش عرضه در سهام بزرگ ریزش بیشتری داشت و در انتهای معاملات با ریزش 3 هزار و 797 واحدی، روی یک میلیون و 480 هزار و 830 واحدی ایستاد. به گفته کارشناسان بازار سرمایه، این هفته، معاملات روی انگشتان سهام کوچک بازار خواهد گشت.

بر این اساس در معاملات روز جاری، شاخص کل هم‌وزن با نوسانات متعددی که داشت، 342 واحد رشد کرد و رقم 422 هزار و 681 واحد را نشان داد. کارشناسان عقیده دارند که گروه فلزات اساسی در آخرین هفته مرداد می‌تواند نقش تأثیرگذاری در شاخص کل داشته باشد که امروز 10 هزار و 7 واحد افت کرد و در ارتفاع یک میلیون و 171 هزار و 388 واحدی قرار گرفت.

در جرین معاملات امروز، نمادهای «سپید»، «شستا»، «خودرو»، «فولاد»، «شپنا»، «شتران» و «خساپا» بیشترین تراکنش را داشتند، اما نمادهای «فارس»، «فملی»، «رمپنا» و «کچاد» بیشترین اثر منفی و نمادهای «پارس»، «شتران» و «خودرو» بیشترین تأثیر مثبت را روی روند شاخص کل داشتند. سه گروه شیمیایی، خودرو و فلزات اساسی هم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند.

نمادهای «فپنتا»، «فخاس» و «فنورد» رشد قیمت مناسبی را در معاملات امروز تجربه کردند، اما نمادهای «فولاژ»، «فجر» و «کویر» بیشترین افت قیمت را در میان فولادی‌ها داشتند. با سقوط قیمت سنگ آهن، نماد «کچاد» اقت نزدیک به 2 درصدی را تجربه کرد. در معاملات فرابورس هم نماد «ذوب» با افت قیمت همراه بود.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *