میلگرد های بی کیفیت بازارهای صادراتی را از بین می برد/دستگاه های مسئول برخورد کنند

معاون فروش فولاد خراسان گفت: میلگردهایی که تحت عنوان میلگرد سبک تولید می شود باعث بی اعتمادی مصرف کننده خارجی به محصولات ایرانی خواهد شد.

حسین بختیاری درگفتگو با پایگاه خبری فولادبان افزود: وجود محصولات بی کیفیت وغیر استاندارد در بازار را باید ابتدا مراجع ذیصلاح و با تکیه به مستندات محکم و نتایج آزمایشگاهی اثبات کنند و صرفا نقل قولها و تعاریف متفاوت از محصولات غیر استاندارد نمی تواند مبنایی صحیح برای غیراستاندارد بودن محصولات فولادی باشد.

وی تصریح کرد: بارها در شبکه های مجازی دیده شده که مصرف کنندگان میلگرد نحوه استفاده صحیح ازمیلگرد را نمی دانند و اگر مشکلی برای آنان در حین کار ایجاد شده است آن را به حساب کیفیت میلگرد گذاشته اند که این معیار صحیحی برای غیر استاندارد بودن محصولات فولادی نیست.

معاون فروش فولاد خراسان گفت: اگرغیر استاندارد بودن محصولات فولادی از طرف مراجع ذیصلاح اثبات شود،نهادهای نظارتی مانند سازمان استاندارد باید با ابطال پروانه تولید و یا مجازاتهای بازدارنده وارد عمل شود.

بختیاری با اشاره به صادرات برخی میلگردهای صادراتی تصریح کرد: مدتی است میلگردهای غیر استانداردی با نام میلگردهای فوق سبک در دستور کار برخی تولیدکنندگان داخلی قرار گرفته که به هیچ عنوان الزامات استاندارد 3132 ایران را که مخصوص تولیدات میلگرد است پوشش نمی دهد و با همان کیفیت به خارج از کشور صادر می شود.

وی ادامه داد:هر چند این میلگردها به سفارش تجار خارجی تولید می شود و سود سرشاری هم برای آنها دارد ولی موجب زیر سوال بردن محصولات ایرانی که حرف اول منطقه را از نظر کیفیت می زند، نزد مصرف کنندگان نهایی خواهد شد.

این فعال صنعتی افزود: از طرفی بیم آن می رود که بخشی از این محصولات که صرفا برای صادرات تولید شده اند به بازار داخلی هم راه یابند و به مصرف مشتریان داخلی برسد.

معاون فروش فولاد خراسان تاکید کرد: سازمان استاندارد و گمرک باید بر این مقوله نظارتی دایمی داشته باشند و با بی تفاوتی از کنار آن عبور نکنند.

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *