جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 26 دی 1400 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

فرمول قیمت گذاری آهن اسفنجی تغییر کرد/حمایت القایی ها با کاهش 350 تومانی قیمت مواد اولیه

مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت از تشکیل نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید بمنظور رفع مشکلات تولید کنندگان شمش القائی خبرداد.

سیف الله امیری درگفتگو با فولادبان افزود:در نشست صبح امروز ستاد تسهیل و رفع موانع تولید دو تصمیم جدی برای رفع مشکلات القایی ها گرفته شد که مهمترین آن، پیشنهاد محاسبه  قیمت پایه آهن اسفنجی معادل  95درصد آخرین معامله پایانی به بورس کالا بود.

وی ادامه داد: با اتخاذ این تصمیم قیمت آهن اسفنجی کاهش خواهد یافت و واحدهای تولیدکننده القایی می توانند به راحتی مواد اولیه خود را تامین کنند کما اینکه امروز قیمت آهن اسفنجی 8750 تومان معامله شد و با انجام این فرمول قیمت آهن اسفنجی هفته آینده به 8400 تومان خواهد رسید.

مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت تصریح کرد: در نشست امروز ستاد تسهیل و رفع موانع تولید همچنین قرار شد واحدهای تولیدکننده القایی تا پایان سال و پس ازعرضه در بورس کالا ، بدون محدودیت محصولاتشان را صادرکنند.

امیری درپاسخ به سوال فولادبان مبنی بر تصمیمی برای واردات قراضه گفت: در نشست امروز قرارشد هر فرد حقیقی و حقوقی که توانایی واردات قراضه را به کشور دارد بدون هیچ محدودیتی اقدام به واردات کند وهیچ مشکل خاصی برای واردات وجود ندارد.

وی با اشاره طرح موضوع واردات قراضه در نشست ستاد تسهیل افزود: موضوعی که دررابطه با واردات قراضه مطرح است گرانی و بالابودن قیمت قراضه وارداتی است. از این رو باید یک شرکت وارداتی با توان مالی بالا عهده دار واردات قراضه شود و با واردات کلی قیمت قراضه و تعدیل قیمت آن به بورس کالا عرضه شود.

مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت افزود: تلاش ستاد تسهیل امروز رفع مشکلات القایی ها بود هرچند القایی ها معتقد بودند که کاهش قیمت اسفنجی همچنان برای آنها سودی ندارد و بازهم سود زیادی عاید انها نمی شود، فعالان این بخش معتقدند هر تغییری باید شامل کل زنجیره باشد تا همه زنجیره از سنگ اهن تا محصول نهایی مشکلاتشان در نظر گرفته شود.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors