دیماند 10 درصدی برق با تعطیلی کامل فرقی ندارد

عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد کشورگفت:استفاده 10درصدی از برق در تولیدات صنایع فولادی معنایی ندارد چون هیچ ورودی ندارد که از آن خروجی گرفته شود و همانند استخوان شکسته ای است که هنوز درد آن تسکین نیافته است.
رضا شهرستانی

رضا شهرستانی در گفتگو با پایگاه خبری فولادبان افزود: طبق اعلام وزارت نیرو استفاده 10 درصدی از برق فقط برای صنایع سیمان و فولاد در تمام طول هفته است ولی برای دیگر صنایع  استفاده 10درصدی برق در دو روز اخیر و با ظرفیت 50 درصدی در شبها خواهد بود بنابراین با این دو موضوع باید جداگانه نگاه کرد.

وی ادامه داد: استفاده 10درصدی از برق در صنایع فولاد وسیمان مانند استخوان شکسته ای است که هنوز درد آن تسکین نیافته و بکارگیری این میزان برق به تولید فولاد کمکی نخواهد کرد زیرا  فقط برای کارهای جنبی صنعت تولید فولاد از جمله سیستمهایی که از این صنعت محافظت می کند مثل سیستم گرد و غبارگیر، کمپرسورها، برج های خنک کن و سیستمهای جرثقیل برای سیستمهای حفاظت ایمنی نیاز به 20درصد برق دارد.

عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد کشورتصریح کرد: استفاده 10درصدی از برق در تولیدات صنایع فولادی معنایی ندارد که بتوان گفت این صنعت دارد می چرخد. با این شرایط هیچ نوع ورودی وجود ندارد که بتوان از آن خروجی گرفت، بنابراین کل صنعت لطمه خواهد دید و از همه بدتر مصرف کننده نهایی است که از کاهش تولید متضرر شده است.

شهرستانی افزود: عرضه آهن اسفنجی در بورس کالا نمونه روشنی از قطعی برق در صنایع است بگونه ای که پیش از این آهن اسفنجی در هفته پنج هزار تن به بورس کالا عرضه می شد اما در حال حاضر این رقم به  بیش از 200 هزار تن رسیده است اما تقاضایی برای آن با توجه به قطعی برق وجود ندارد و بی مشتری مانده است.

وی ازدیگرعوامل تاثیرگذار قطع برق بر صنعت فولاد را افزایش قیمت دانست و گفت: با قطعی برق تمام محصولات فولادی افزایش قیمت 10 تا 15 درصدی را شاهد بودند، هر چند با توجه به تعطیلی شش روزه اخیر قیمتها ثابت مانده است ولی در صنعت سیمان شاهد افزایش قیمت دو تا سه برابری بوده ایم لذا قطعی برق بنوعی به تولید کل زنجیره و صنایع صدمه زده است .

 

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *