خسارت 700 میلیون دلاری خاموشی ها به  صنعت فولاد

عضو انجمن تولیدکنندگان فولاد گفت: کاهش تولید سه میلیون تنی ناشی از قطعی برق موجب زیان 700 تا 750  دلار در هر تن شد و مجموعا خسارتی حدود 700 میلیون دلار را به صنایع فولاد وارد آورده است. 

نادرسلیمانی در گفتگو با پایگاه خبری فولادبان افزود: بر اساس سند چشم انداز 1404 میزان تولید فولاد کشورباید به  55 میلیون تن برسد، حجم تولید درزنجیره فولاد با رشد 13 درصدی در سال گذشته محقق شد اما قطعی برق در یک ماه اخیرموجب عقب ماندن  حدود سه میلیون تن از تولید محصول نهایی شد.

وی تصریح کرد: کاهش تولید سه میلیون تنی ناشی از قطعی برق موجب زیان 700 تا 750  دلار در هر تن شده است که مجموعا خسارتی حدود 700 میلیون دلار را به صنایع فولاد وارد آورده است.

عضو انجمن تولیدکنندگان فولاد گفت: خسارت حدود 700 میلیون دلاری ناشی از کاهش تولید محصولات نهایی رقمی است که بدون در نظر گرفتن عوامل دیگر مانند کاهش تولید محصولات میانی فولادی ، کاهش اشتغال و توسعه محاسبه شده است.

وی با اشاره به افزایش قیمت محصولات فولادی در بازار داخل ناشی از قطعی برق افزود:استمرار قطع برق صنایع موجب از دست رفتن برنامه های تولیدی و درآمد کارخانه های تولیدی خواهد شد ضمن اینکه مردم هم از افزایش قیمتها متضرر می شوند.

عضو انجمن تولیدکنندگان فولاد تصریح کرد: حتی اگر خاموشیها به پایان برسد قیمت محصولات فولادی به عددهای قبلی خود باز نخواهد گشت و در درازمدت هم کاهش قیمت به علت شرایط حاکم روانی بصورت چرخ دنده ای خواهد بود.

سلیمانی ادامه داد: شرایط روانی حاکم بر بازار مانع از کاهش قیمتها و بازگشت قیمتها به نقطه اول خود خواهد شد و تا زمانی که بازار به حل مسائل و مشکلات تولید اطمینان یابد وعرضه افزایشی شود شرایط افزایشی قیمت بر بازار حاکم خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *