ثبات قیمت و شفافیت درعرضه و تقاضا مهمترین هدف بورس کالا در تعیین دامنه نوسان

مدیرعامل شرکت آهن و فولاد ارفع گفت: دامنه نوسان به علاوه مثبت و منفی سه در بورس کالا با هدف حفظ ثبات قیمتی و شفافیت درعرضه و تقاضای محصولات فولادی تعیین شده است.

علی محمدی در گفتگو با فولادبان  با اشاره به سیاست جدید بورس کالا برای تعیین دامنه نوسان سه درصدی افزود: قیمت شمش در بورس کالا برمبنای تغییرات بازار جهانی، نوسان نرخ ارز و میزان عرضه و تقاضا در بازار داخلی تعیین می‌شود.

وی تصریح کرد: بورس کالا محلی مطمئن برای تعیین قیمت محصولات است البته این اطمینان زمانی قابل اتکا است که از یک رویه منظم و با ثبات تبعیت کند.

مدیرعامل شرکت آهن و فولاد ارفع افزود: اگر قرارباشد قیمت شمش بلوم مانند اسلب در بورس کالا مشخص شود، می ‌بایست شرایط عرضه و تقاضا و قیمت تمام شده درنظر گرفته شود واز سوی دیگر مشتری واقعی یا مصرف‌کننده‌ی نهایی مشخص باشد.

محمدی ادامه داد: قیمت اسلب پیش از این در بورس کالا تعیین می‌شد و اگر قیمت شمش بلوم هم در بورس کالا بر اساس ضابطه باشد، به ثبات بازار و نظام عرضه و تقاضا کمک شایانی خواهد کرد.

وی تاکید کرد: تعیین دامنه نوسان بر اساس سیاست‌های سازمان بورس کالاست و مهم‌ترین هدف سازمان بورس از تعیین دامنه نوسان قیمت ، حفظ ثبات قیمتی و شفافیت درعرضه و تقاضای محصولات فولادی است.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *