تسهیل صادرات برای بازارهای هدف نیازمند حمایت وزارت صمت

مدیرعامل فولاد سنگان گفت: سیاست ها و تصمیمات وزارت صمت باید در جهت تسهیل صادرات محصولات فولادی باشد.

علی امرایی در گفتگو با فولادبان درباره چالش های پیش رو در صادرات محصولات فولادی در کشور افزود: بنظر می رسد وزارت صمت، گمرکات وبنادر باید دردستورالعمل ها وقوانین اشان شرایطی فراهم کنند که صادرات محصولات فولادی از جمله گندله آسانتر انجام شود.

مدیرعامل فولاد سنگان با بیان اینکه محصولات فولادی مازاد در کشور در حال حاضر روی زمین مانده است، تصریح کرد: فولاد سنگان درحال حاضرحدود 15 میلیون تن گندله برای صادرات دارد و شرایط بازارهای داخلی و واحدهای تولیدی نیز بگونه ای است که باید این میزان گندله صادر شود تا چرخه تولید بتواند به حرکت خود ادامه دهد.

امرایی با اشاره به دامپینگ سنگین روسیه در بازارهای صادراتی و محدودیت های ساختمان سازی چین گفت : تقاضای محصولات این دو کشور در بازارهای جهانی دستکم 50 درصد کاهش پیدا کرده و این عوامل شرایط و بازارهای صادراتی ما را نیز دچار بحران  کرده است.

مدیرعامل فولاد سنگان ادامه داد: علاوه بر حذف عوارض صادراتی ، فرایند اداری و مالی گمرکات و بنادر کشور نیز باید بگونه ای اتخاذ شود که در جهت تسهیل صادرات باشد تا فعالان و واحدهای تولیدی بتوانند هر مشتری صادراتی در ان سوی مرزها وجود دارد پوشش دهند.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *