تحلیل روز بازار آهن 22 شهریور ۱۴۰۱

بررسی بازار آهن امروز، 22 شهریور ۱۴۰۱ نشان می‌دهد قیمت‌ اکثر محصولات در این بازار با افزلیش مواجه شد.

به گزارش خبرنگار فولادبان، بررسی بازار آهن امروز، 22 شهریور ماه ۱۴۰۱ حاکی از آن است که در پی تداوم روند صعودی قیمت دلار در بازار آزاد، افزایش قیمت‌ها در بازار آهن ادامه دارد.

در این راستا، گزارش‌ها از کف بازار ارز حاکی از آن است که اسکناس دلار در میدان فردوسی، مرکز ارزفروشان تهران امروز با نرخ ۳۱ هزار و 500 تومان معامله می‌شود.

همچنین آخرین خبر از مذاکراتی احیای برجام به اظهارات وزیر امور خارجه آمریکا برمی‌گردد. برهمین اساس، آنتنونی بلینکن می‌گوید: پاسخ ایران به پیشنهادات اروپا دستیابی به توافق در آینده نزدیک را نامحتمل می سازد.

در همین حال، تارنمای “هیل” در یک گزارش به شرایط دستیابی به توافق با ایران و سناریویی پرداخت که در آن جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا ممکن است مانع مداخله کنگره در مساله توافق شود.

در ادامه از بورس کالا خبر رسید امروز سه شنبه ۲۲ شهریور ماه ۱۴۰۱، از ۲۴ هزار و ۱۰۰ تن محصول فولادی ۱۳ هزار و ۵۰۰ تن معادل ۵۶٫۰۱ درصد در تابلوی معاملات بورس کالا مورد معامله قرار گرفت. برهمین اساس، امروز ۲۱ هزار و ۳۰۰ تن ورق گالوانیزه G در بورس کالا با قیمت پایه ۲۴۶ هزار و ۱۲۴ ریال عرضه شد که از این میزان، ۸ هزار و ۴۰۰ تن با قیمت ۲۴۸ هزار و ۹۹۴ ریال فروخته شد به عبارت دیگر، ۳۹٫۴ درصد ازورق گالوانیزه G عرضه شده در معاملات امروز بورس کالا به فروش رسید.

همچنین ۶٫۲ در صد از ۸۰۰ تن ورق قلع اندود در تابلوی معاملاتی امروز بورس کالا با قیمت پایانی ۳۴۵ هزار ریال مورد معامله قرار گرفت و فقط  ۵۰ تن این محصول معامله شد. علاوه بر این، ۲ هزار تن ورق رنگی با قیمت پایه ۲۸۳ هزار و ۶۷۲ ریال عرضه شد اما در نهایت این محصول فروخته نشد.

خبر دیگر اینکه یک کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با فولادبان معتقد است: با توجه بتحولات جدید بین‌المللی، به نظر می‌رسد توافقات احیای برجام حداقل تا چند ماه به نتیجه نرسد.

از سوی دیگر، داوود منظور، رئیس کل سازمان امور مالیاتی در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی گفته است: حسابی مشکوک است که اگر ۱۰۰ بار با حداقل مبلغ ۳۵ میلیون تومان واریز داشته باشد، تجاری محسوب می‌شود و مشمول ۱۰ درصد جریمه خواهد شد. وی تاکید کرده است: نخستین چرخش، کاهش فشار تأمین مالیات از بخش رسمی اقتصاد کشور و انتقال آن به بخش‌های غیررسمی، نامنظم و مالیات‌گریز است که اغلب پنهان هستند.

در اداه بررسی بازار جهانی فولاد نشان می‌دهد در آخرین ساعات معاملاتی در بورس لندن تمامی مقاطع فولادی کاهش قیمت را تجربه کردند. در این میان، قراضه تحویل روزانه و میلگرد به ترتیب با بیشترین افت قیمت روبرو شدند.

همچنین بررسی آخرین به‌روزرسانی معاملات بورس فلزات بندر شانگ‌های حکایت از آن دارد که معاملات امروز در این بازار روند صعودی به خود گرفتند. در این بین نرخ فولاد ضد زنگ همچنان در صدر افزایش قیمتها قرار دارد.

در هر صورت، تحلیل آخرین رویدادها حاکی از آن است که باتوجه به افزایش تدریجی نرخ ارز در بازار آزاد، تا پایان هفته قیمت‌ها در بازار آهن احتمالا افزایشی خواهد بود.

از وضعیت قیمت‌ها در بازار چه خبر؟

بررسی بازار آهن امروز ۲۱ شهریورماه ۱۴۰۱ نشان می دهد در بازار میلگرد نه شرکت محصولات خود را ۵۰ تا ۲۰۰ تومان افزایش  قیمت دادند. همچنین در بازار نبشی و ناودانی، سه شرکت قیمت محصولات خود را با 50 تا 200 تومان افزایش اعلام کردند.

در همین حال، در بخش کیلویی بازار تیرآهن دو شرکت قیمت محصولات خود را ۵۰ تا 300 تومان افزایش دادند. علاوه بر این، در بازار پروفیل سه شرکت قیمت محصولات خود را ۲۰۰ تا 1050 تومان افزایش دادند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *