افزایش چشمگیر فاصله قیمت فولاد و قراضه

در میزگرد کنوانسیون بازیافت بین‌المللی (Bureau of International Recycling (BIR) Convention) حضار اتفاق‌نظر داشتند که فاصله قیمتی بالای میان قراضه و فولاد در ماه‌های اخیر احتمالاً در کوتاه‌مدت ادامه خواهد داشت اما تا پایان سال کاهش خواهد یافت.

به گزارش فولادبان قیمت فولاد تاکنون در سال 2021 با شتاب بیشتری نسبت به قراضه آهن افزایش یافته است و منجر به حاشیه بزرگ تولید فولاد برای تولیدکنندگان در کشورهایی مانند ایالات متحده، ویتنام و ترکیه شده است.

یک کارشناس حاضر در این میزگرد گفت: ما از تابستان گذشته شاهد افزایش چهار برابری قیمت کویل نورد گرم هستیم و هم‌زمان، قیمت قراضه تقریباً دو برابر شده است. اتفاقی افتاده است که از نظر تاریخی ما چنین چیزی را ندیده‌ایم. این شرایط به کارخانه‌ها امکان می‌دهد قیمت‌های جدید را بدون توجه به قراضه تعیین کنند. قراضه کاملاً به یک بازار عرضه محور تبدیل شده است – اگر ضایعات کافی وجود داشته باشد، کارخانه‌ها می‌توانند از نظر فنی قیمت را پایین بیاورند.

تحلیلگران انتظار دارند که در برخی مقاطع از سال جاری عرضه محصولات فولادی تمام‌شده نزولی باشد.

تفاوت بین شاخص کویل گرم Fastmarkets، فوب ایالات متحده و ضایعات فولاد No1 بوشلینگ، در غرب میانه در 10 مه 1131 دلار بود. این در حالی است که از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون این فاصله قیمتی 928 دلار و متوسط آن از سال 2015 تاکنون 443 دلار بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *