جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 19 اردیبهشت 1403 - 2 هفته پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0
در گفتگو با فولادبان ارائه شد؛

ضربه کارت بازرگانی یکبار مصرف به فولادسازان/ انتظار تولیدکنندگان از وزیر صمت بی‌جواب ماند

یک کارشناس فولادی گفت: با توجه به سوابق علی آبادی که در مپنا فعالیت کرده و توانمندی‌هایی که در حوزه برق و نیروگاه‌ها داشت، انتظار می‌رفت بین تولیدکنندگان و صنعتگران با بخش انرژی تعاملی ایجاد کند تا همکاری خوبی برقرار شود.

ضربه کارت بازرگانی یکبار مصرف به فولادسازان/ انتظار تولیدکنندگان از وزیر صمت بی‌جواب ماند اخبار

حسام الدین والی در گفتگو با فولادبان در خصوص وضعیت فولاد جهانی بیان کرد: با توجه به اینکه بخش مسکن و ساخت و ساز چین دچار رکود و منجر به بدهی شده، مجبور شدند محصولات فولادی را برخلاف گفته قبلی خود صادر کنند. از طرفی، ترکیه محصولات خود را ارزان‌تر از محصولات فولادی ایرانی عرضه می‌کند و این عوامل باعث شده قیمت‌ها تا حدی رشد نکنند و در محدوده‌ای باقی بمانند. برای آینده نیز انتظار می‌رود افزایش صادرات و تثبیت قیمت‌ها تداوم داشته باشد.

وی با اشاره به عملکرد وزرای صمت در حوزه فولاد بیان کرد: هیچ کدام از وزیران اخیر صمت مانند فاطمی امین و علی آبادی در صنعت فولاد عملکرد مناسبی نداشتند و در واقع نتوانستند نیازها و خواسته‌های بخش تولید و صنعت را برآورده کنند. از طرفی، با توجه به سوابق علی آبادی که در مپنا فعالیت کرده و توانمندی‌هایی که در حوزه برق و نیروگاه‌ها داشت، انتظار می‌رفت بین تولیدکنندگان و صنعتگران با بخش انرژی تعاملی ایجاد کند تا همکاری خوبی برقرار شود.

کارشناس صنعت فولاد در ادامه افزود: در این صورت، حداقل یکی از ضعف‌های صنایع که در حوزه زیرساخت و بخش انرژی است تا حدودی کاهش یافته و از سختی کار تولیدکنندگان کاسته می‌شد.

والی با بیان اینکه بخش‌های بازرگانی باید با بانک مرکزی تعامل داشته باشند، گفت: یکی از مشکلاتی که در حال حاضر تولیدکنندگان با آنها روبرو شده‌اند، این است که عده‌ای به صورت ریالی محصولات فولادی را از بازار تهیه کرده و با کارت بازرگانی یکبار مصرف و حاشیه سود بالا آنها را صادر می‌کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: چنین عملکردی باعث شده تولیدکنندگان فولادی نتوانند با قیمت مدنظر محصول خود را بفروشند؛ چرا که هر قیمتی که اعلام می‌کنند، در بازار از طریق بازرگانی با قیمت کمتر وجود دارد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors