رالی قیمت سنگ آهن وارداتی چین

به گزارش فولادبان به نقل از رویترز، قیمت معاملات آتی سنگ آهن در سنگاپور در سه ماهه چهارم سال گذشته به شدت افزایش یافت، زیرا واردات افزایش یافت و از پایین ترین سطح ۱۱۶/۱۴ دلار در هر تن در ۹ اکتبر به اوج ۱۴۳/۶۰دلار در ۴ ژانویه امسال رسید.

از آن زمان، قیمت روند کاهشی داشته است و در ۴ آوریل به ۹۸/۳۶ دلار در هر تن کاهش یافته است، اما از آن زمان کمی بهبود یافته و در ۱۹ آوریل به ۱۱۰/۸۹دلار رسیده است.

در حالی که واردات سنگ آهن چین در شش ماه گذشته به طور میانگین بالای ۱۰۰ میلیون تن در ماه بوده است، خرید در دو مرحله بوده است.

اولی دوره ذخیره سازی مجدد در سه ماهه چهارم سال گذشته بود و دومی به نظر می رسد با کاهش قیمت ها و افزایش انتظارات برای بهبود در بخش املاک که به مشکل خورده بود، خرید کرده است.

سوالی که برای بازار وجود دارد این است که آیا واردات سنگ آهن در شرایط تولید فولاد خام می تواند در سطح بالایی ادامه یابد؟

پیام سیاستگذاران پکن این است که آنها به مدیریت تولید فولاد ادامه خواهند داد، که تا حد زیادی به این معنی است که تولید حدود ۱ میلیارد تن در سال محدود خواهد شد که در پنج سال گذشته ادامه داشته است.

اگر قرار باشد تولید فولاد چین نسبتاً ثابت بماند، به این معنی است که واردات سنگ آهن نیز باید کاهش یابد.

تولید داخلی سنگ آهن چین نیز یک عامل است، اما افزایش تولید در سه ماهه اول با احتیاط همراه است، تا جایی که با توجه به مشکل ساختاری چین در کاهش عیار سنگ آهن، محتمل است که میزان کل آهن کم و بیش پایدار باشد.

اگر فرض بر این باشد که تولید فولاد تا حد زیادی ثابت باشد و واردات سنگ آهن رشد پایدار نشان دهد به این معنی است که ذخایر بیشتر خواهد شد، یا تولید سنگ آهن داخلی بر اساس محتوای سنگ آهن کاهش می‌یابد، اگر نه بر اساس حجم سنگ آهن معادن.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *