در گفتگو با فولادبان مطرح شد؛

اولویت بندی اشتباه دولت در واردات فولاد/ دولت شمشیر را برای فولادسازان از رو بسته است

مدیرعامل گروه صنعتی فولاد بهمن گفت: امروزه به جای اینکه مواد اولیه و خام فولادی وارد کشور شود و زنجیره تولید نیز به تکامل برسد، محصولات نهایی وارد می‌شود.

بهمن احمدی در گفتگو با فولادبان در خصوص نرخ دلار نیمایی فولادسازان بیان کرد: امروزه فولادی‌ها تولیدات و صادرات خود را با دلار نیمایی تولید و صادر می‌کنند که معمولاً در پرداخت یا تسعیر نرخ ارز زمان را از دست می‌دهند. همچنین به نظر می‌رسد دولت با تمام ادعاهایی که دارد، شمشیر خود را برای تولیدکنندگان فولادی از رو بسته است.

وی در ادامه اضافه کرد: از سوی دیگر، برخی محصولات فولادی وجود دارد که در کشور مصرف ندارند و در واقع مازاد هستند که می‌توان آنها را صادر کرد. این درحالیست که دولت، واردات با تعرفه‌های پایین همین محصولات را جایز می‌کند. در این راستا، به جای اینکه مواد اولیه و خام وارد کشور شود و زنجیره تولید نیز به تکامل برسد، محصولات نهایی وارد می‌شود.

مدیرعامل گروه صنعتی فولاد بهمن افزود: بنابراین ما مخالف ارز نیمایی برای مواد اولیه و خام و محصولات نیمه نهایی نیستیم؛ چرا که در شرایط فعلی، باید ضرر داشته باشیم تا بتوانیم تولید کنیم.

به گفته احمدی، برخی محصولات یا مواد مورد نیاز تکمیلی زنجیره فولاد به اندازه کافی تولید نمی‌شود و به همین دلیل باید واردات آنها را حمایت کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به طور مثال کارخانه گالوانیزه و ورق سرد، ناچار است برای تداوم تولید خود، از ورق گرم وارداتی استفاده کند که بر همین اساس، اگر به آن ارز نیمایی تعلق بگیرد، مشکلی به وجود نمی‌آید.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *