جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 29 بهمن 1399 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

بررسی جزئیات طرح توسعه و تولید پایدار زنجیره فولاد در کمیسیون به پایان رسید/ حذف معافیت مالیاتی ابتدا و میانه زنجیره فولاد برای جلوگیری از خام‌فروشی

نایب‌رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس از پایان بررسی جزئیات طرح توسعه و تولید پایدار زنجیره فولاد و تصویب آن در این کمیسیون خبر داد و تاکید کرد: در این طرح، معافیت مالیاتی برای محصولات میانی و ابتدایی فولاد برداشته شد، اما محصولات انتهای زنجیره فولاد همچنان معافیت مالیاتی خواهند داشت؛ زیرا به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست که با معافیت مالیاتی به خام فروشی کمک کنیم.

علی جدی

به گزارش فولادبان؛ در شرایطی که روز 23 دی کلیات طرح توسعه و تولید پایدار زنجیره فولاد با ۱۸۶رای موافق، ۲۲ رای مخالف و ۸ رای ممتنع در صحن علنی مجلس به تصویب رسید و قرار شد جزئیات آن به صورت دو شوری با مشورت مجدد نمایندگان مجلس و دولت در کمیسیون صنایع و معادن بررسی شود، حالا نایب‌رئیس این کمیسیون از پایان بررسی جزئیات این طرح و تصویب آن خبر داده است.

علی جدی در گفت‌وگو با ایلنا در این‌باره اظهار داشت: جزئیات طرح توسعه و تولید پایدار زنجیره فولاد در کمیسیون صنایع مجلس تصویب شد. البته پیش از این، کلیات این طرح در صحن مجلس به تصویب رسیده بود، ولی برای بررسی جزئیات به کمیسیون صنایع ارجاع شده بود. مواردی از این طرح در بررسی‌های کمیسیون تغییر کرد، ولی مسائل مهمی مثل عرضه کل زنجیره فولاد در بورس به تصویب رسید.

وی با اشاره به این که در طرح فولادی مجلس بر صادرات محصولات نهایی زنجیره فولاد تاکید شده است، ادامه داد: در این طرح، معافیت مالیاتی برای محصولات میانی و ابتدایی فولاد برداشته شد، اما محصولات انتهای زنجیره فولاد همچنان معافیت مالیاتی خواهند داشت. این تصمیم به این علت گرفته شد تا تولید به سمت انتهای زنجیره پیش برود و از خام‌فروشی جلوگیری شود.

نایب‌رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس در ادامه تاکید کرد: به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست که با معافیت مالیاتی به خام فروشی کمک کنیم. درباره سنگ معدن مردم نیز منافعی دارند که باید به آن توجه شود، نمی‌شود هم معافیت مالیاتی داشت و هم به شکل خام فروشی صادرات کرد.

جدی درباره تاثیر قیمت فولاد بر صنایع کشور تصریح کرد: با این که تولید فولاد در کشور مازاد بر مصرف است، اما عرضه آن با برخی مشکلات مواجه شده است. در هر حال، براساس طرح مجلس تولیدکنندگان فولاد باید ابتدا محصولات خود را در بورس عرضه کنند و در صورتی که محصولاتشان خریدار نداشته باشد، می‌توانند صادرات خود را انجام دهند.

لازم به ذکر است که یکشنبه هفته گذشته اعضای انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران با ارسال نامه‌ای به محمدباقر قالیباف، از رئیس مجلس شورای اسلامی خواسته بودند که بررسی طرح توسعه و تولید پایدار زنجیره فولاد در کمیسیون صنایع و معادن و صحن علنی مجلس به تعویق بیفتد و نسخه اصلاح‌شده این طرح پیش از تصویب نهایی برای بررسی کارشناسی به این انجمن تحویل داده شود.

این نامه به امضای بخش زیادی از مدیران شرکت‌های فولادی از جمله 21 شرکت بزرگ زنجیره فولاد کشور شامل فولاد مبارکه اصفهان، ذوب آهن اصفهان، فولاد خوزستان، معدنی و صنعتی گل‌گهر، معدنی و صنعتی چادرملو، فولاد کاوه جنوب کیش، فولاد خراسان، فولاد هرمزگان و … رسیده بود.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors