جهش قیمت سنگ آهن

قیمت‌های آتی سنگ آهن در اولین روز هفته کاری، دوشنبه 15 آوریل افزایش پیدا کردند و به بالاترین سطح چند هفته‌ اخیر رسید

به گزارش خبرگزاری فولادبان و به نقل از رویترز، کاهش چشمگیر در حمل و نقل و امیدواری نسبت به اینکه چین به عنوان بزرگترین مصرف‌کننده، بسته های تشویقی بیشتری برای حمایت از اقتصاد خود عرضه کند عامل اصلی رشد قیمت سنگ آهن بود.

قرارداد سنگ آهن در بورس کالای دالیان چین (DCE) در پایان معاملات با افزایش۲٫۱۸ درصدی به ۸۴۵٫۵ یوان ($۱۱۶٫۸۰) برای هر تن رسید و بالاترین سطح خود را از ۲۶ مارس لمس کرد.

قرارداد سنگ آهن در بورس سنگاپور نیز با ۱٫۳۱ درصد رشد به ۱۱۲٫۵ دلار رسید که بالاترین سطح از ۱۱ مارس بود. این سومین افزایش پیاپی سنگ آهن است.

حمل و نقل سنگ آهن از تأمین‌کنندگان عمده استرالیا و برزیل در هفته گذشته با کاهش ۲۸٫۸ درصدی به ۱۹٫۱۹ میلیون تن در هفته ۸-۱۴ آوریل رسید.

علاوه بر این، تسهیلات جدید بانکی در چین در مارچ نسبت به ماه قبل کمتر از انتظارات افزایش یافت، در حالی که رشد اعتبارات به حداقل تاریخی رسید و مشکلات مربوط به مسکن همچنان وجود داشت.

شرکت توسعه‌دهنده مسکونی دولتی چین، وانکه، اعلام کرد که با فشارهای نقدینگی کوتاه‌مدت و مشکلات عملیاتی روبرو است، اما بسته‌ای شامل طرح های ویژه را برای استحکام کسب و کار و کاهش بدهی آماده کرده است.

دولت چین قرار است روز سه‌شنبه ۱۶ آوریل داده هایی را منتشر کند که شامل میزان تولید کالاهای کلیدی، سرمایه‌گذاری در مسکن و رشد اقتصادی سه ماه اول امسال است

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *