جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 05 اسفند 1402 - 2 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0

فرصت‌سازی دو میلیارد دلاری ترکیه در سال ۲۰۲۳ از جنگ روسیه و اوکراین

همزمان با جنگ روسیه و اوکراین و تحریم های اتحادیه اروپا ،در نوامبر 2023، حمل‌ونقل نفت خام روسیه به ترکیه به میزان بی‌سابقه روزانه ۴۰۰ هزار بشکه رسید و حدود ۱۴ درصد از صادرات کلی نفت دریایی روسیه در ماه گذشته را شامل شد.

فرصت‌سازی دو میلیارد دلاری ترکیه در سال ۲۰۲۳ از جنگ روسیه و اوکراین اخبار

به گزارش فولادبان و به نقل از رویترز، ترکیه موفق شد در سال ۲۰۲۳ با تحریم های اتحادیه اروپا علیه روسیه پس از حمله‌اش به اوکراین، با تخفیفی قابل توجه مجموعا به ارزش دو میلیارد دلار، نفت و فراورده های نفت و گاز را از روسیه در سال ۲۰۲۳ خریداری کند. در نوامبر ۲۰۲۳، حمل‌ونقل نفت خام روسیه به ترکیه به بیشترین میزان بی‌سابقه روزانه ۴۰۰ هزار بشکه رسید و حدود ۱۴ درصد از صادرات کلی نفت دریایی روسیه در ماه گذشته را شامل شد. این افزایش ناگهانی در واردات نفت خام به طور قابل توجهی به صرفه‌جویی هزینه‌های انرژی ترکیه کمک کرده‌است.
به لطف این تخفیف ها حدود ۲۵ تا ۱۵۰ دلار در هر تن گازوئیل روسیه و ۵ تا ۲۰ دلار در هر بشکه نفت خام صرفه‌جویی شده‌است. این اتفاق به صورت خاص نقش مهمی در کاهش کسری بودجه تجارت بین الملل و جلوگیری از سقوط بیشتر ارزش پول ملی ترکیه ایفا کرده‌است که امسال ۳۰ درصد ارزش خود را از دست داد. رویکرد ترکیه برای نپیوستن به تحریم‌های علیه روسیه منحصر به این کشور نیست. هند نیز با امتناع از پیوستن به تحریم‌ها علیه مسکو، واردات نفت روسیه را در سال ۲۰۲۳ به میزان ۷۷ درصد افزایش داده و تقریباً ۲.۷ میلیارد دلار سود برده‌است. البته واردات گاز به ترکیه نسبت به هند از امتیاز ویژه‌ی حمل و نقل ارزان‌تر برخوردار است.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors