جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 04 اسفند 1402 - 3 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0
در گفتگو با فولادبان ارائه شد؛ 

تحلیل هفتگی بازار سرمایه از نگاه یک کارشناس/ امیدی به رشد شاخص‌ها تا پایان سال نیست 

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: تعداد زیاد چالش‌های سیاسی و بخشنامه‌های متعدد دولت منجر به آسیب بورس تهران شد؛ در این راستا، برآورد می‌شود هفته آینده به احتمال زیاد، شاخص کل محدوده فعلی را از دست بدهد و همچنان در روند نزولی قرار بگیرد. 

تحلیل هفتگی بازار سرمایه از نگاه یک کارشناس/ امیدی به رشد شاخص‌ها تا پایان سال نیست  اخبار

علی ابتهاج در گفتگو با فولادبان با تحلیل هفتگی بازار سرمایه مطرح کرد: روند هفته جاری بورس تهران بسیار فرسایشی و کم جان و از طرفی حجم معاملات نیز بسیار ناامیدکننده بود. در واقع می‌توان گفت در چند سال اخیر، چنین وضعیتی نبود که به مدت طولانی فضای بازار منفی شده و از طرف دولت نیز ضربه‌هایی به بورس وارد ‌شود. بنابراین تا زمانی که سیاست‌های کلان دولت تغییر نکند، جای امیدواری برای بازار سرمایه وجود نخواهد داشت.

وی ادامه داد: البته با توجه به وضعیت فعلی، به نظر می‌رسد شاخص بورس تهران تا پایان سال، حدود ۴ تا ۵ درصد رشد داشته باشد؛ اما مشکلی که وجود دارد این است که تمام مدت اخیر، در دولت جدید شاهد بودیم که در شاخص‌های صنایع، هیجان‌های کوتاه و مقطعی ایجاد می‌شود. این عملکردها به ظاهر برای شکست روند نزولی صورت گرفتند که در نهایت مردود شدند.

کارشناس بازار سرمایه اظهار داشت: همچنین تعداد زیاد چالش‌های سیاسی و بخشنامه‌های متعدد دولت منجر به آسیب بورس تهران شد. در این راستا، برآورد می‌شود هفته آینده به احتمال زیاد، شاخص کل محدوده فعلی را از دست بدهد و همچنان در روند نزولی قرار بگیرد.

ابتهاج در پایان خاطرنشان کرد: از سوی دیگر، وضعیت فعلی حجم معاملات بسیار ناامیدکننده است و باید دید اخبار مثبتی برای تغییر روند به بازار تزریق می‌شود یا خیر. البته پتانسیل روند صعودی در بورس وجود دارد؛ اما فعلاً نمی‌توان انتظار افزایش شارپی داشت.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors