اعتراض کارگران به تعطیلی کارخانه های کوره‌ بلند تاتا استیل در ولز

شرکت تولید فولاد تاتا استیل(Tata steel)، در اعلامیه خبر از تعطیلی کارخانه های کوره‌ بلند خود در بندر تالبوت برای رسیدن به تولید فولاد سبز خبر داد. درپی این تصمیم، 2800 نیروی انسانی از کار بیکار می شوند.

به گزارش فولادبان و به نقل از گاردین(The Guardian)، اعلامیه چند روز پیش شرکت تولید فولاد تاتا استیل(Tata steel)، مبنی بر تعطیلی کارخانه های کوره‌ بلند خود در بندر تالبوت در جنوب ولز با موجی از انتقادات همراه بود. درپی این تصمیم، 2800 نیروی انسانی از کار بیکار می شوند. کارگران کارخانه با گردهمایی جلوی پارلمان صدای اعتراض خود را به گوش نمایندگان پارلمان رساندند و خواستار اقدام پارلمان برای جلوگیری از این تصمیم شدند.
انگلیس همچون سایر کشورهای اتحادیه اروپا درحال گذر از صنعت سنتی فولاد به فولاد سبز است و درهمین راستا کارخانه تاتا استیل نیز تصمیم دارد تا کارخانه کوره بلند خود را تعطیل کند. هزینه ی این تصمیم اما بر دوش 2800 کارگر این کارخانه خواهد بود تا با عواقب از دست دادن کار خود روبرو شوند. کارگران معترض با در دست داشتن بنر “از فولاد بریتانیا حمایت کنید” درحالی خواستار حمایت دولت از کارگران شدند که وزیر اقتصاد ولز پیش از این اعلام کرده بود صدها میلیون پوند برای سرمایه گذاری فناوری پیشرفته فولاد سبز در ولز نیاز است و دولت ولز از پس این هزینه ها برنمی‌آید. واگهان گتینگ درادامه اظهاراتش افزوده بود باید دید دولت بریتانیا برای سرمایه گذاری در بخش فولاد حاضر به تخصیص این میزان هزینه هست یا از آن سر باز خواهد زد.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *