در گفتگو با فولادبان ابراز شد؛

جلوگیری از واردات محصولات نامرغوب فولادی/ ارتقا خودکفایی اقلام فولادی با حمایت از دانش‌ بنیان

کارشناس صنعت فولاد، اظهار کرد: در شرایطی که کالای مشابه ایرانی محصولات فولاد از کیفیت لازم برخوردار است، جلوگیری برخی از واردات می‌تواند مثمر ثمر واقع شود.

امیدایزدپناه در گفتگو با فولادبان، در رابطه با تاثیر شرکت های دانش بنیان بر صنعت فولاد کشور، مطرح کرد: تاکید بر تولید دانش بنیان در صنعت فولاد، به ویژه در مورد تولید فولادهای خاص اهمیت ویژه‌ای دارد. از طرفی تولید فولادهای خاص در کشور نه تنها موجب ارتقا خودکفایی صنعتی ایران می‌شود، بلکه می‌تواند دریچه مهمی برای ورود به بازارهای منطقه‌ای و جهانی باشد.

وی در ادامه افزود: تولیدکنندگان فولاد در کشور از جمله صنایع پیشرو در استفاده از دانش و فناوری هستند و بسیاری از شرکت‌های مهم فولادی کشور در حال حاضر دانش بنیان محسوب شده یا مالک مجموعه‌های دانش بنیان هستند.

به گفته این کارشناس، علاوه بر تسهیل امکان صادرات، تقویت مصرف نهایی فولاد در کشور از طریق رشد اقتصادی هم مسئله‌ای حائز اهمیت و کلیدی است. در نهایت اقتصاد کشور یک اکوسیستم واحد است که رکود و رونق در آن بصورت متوالی به بخش‌های مختلف سرایت می‌کند. لذا باید از واردات برخی محصولات نامرغوب فولادی به کشور جلوگیری کرد.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *