جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 18 دی 1402 - 4 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0
در گفتگو با فولادبان ارائه شد؛

منتفع شدن چینی‌ها از قیمت پایین مواد اولیه در فولاد ایران

مدیرعامل مجتمع صنعتی اسفراین گفت: با توجه به هزینه‌های پایین انرژی و نیروی کارگری در ایران، می‌توان گفت قیمت‌های مواد اولیه برای تولیدکنندگان خارجی فولاد به ویژه چینی‌ها بسیار به صرفه است و این مواد صادر شده به سایر کشورها، برای تولید فولاد و صادرات به ایران با قیمت‌های پایین‌تر از تولیدکنندگان داخلی به کار می‌رود.

منتفع شدن چینی‌ها از قیمت پایین مواد اولیه در فولاد ایران اخبار

علیرضا ارغایی در گفتگو با فولادبان در رابطه با پیشنهاد تولیدکنندگان بالادستی زنجیره فولاد به کاهش عوارض مواد اولیه اظهار کرد: کاهش عوارض صادراتی مواد اولیه در صنعت فولادسازی، باعث افزایش تمایل تولیدکنندگان داخلی به صادرات محصولات خود و بروز کمبود مواد در داخل کشور می‌شود که در نهایت، منجر به افزایش قیمت‌های داخلی شده و این موضوع به نفع تولیدکنندگان داخلی نخواهد بود.

وی در ادامه اضافه کرد: از سوی دیگر، با توجه به هزینه‌های پایین انرژی و نیروی کارگری در ایران، می‌توان گفت قیمت‌های مواد اولیه برای تولیدکنندگان خارجی فولاد به ویژه چینی‌ها بسیار به صرفه است و این مواد صادر شده به سایر کشورها، برای تولید فولاد و صادرات به ایران با قیمت‌های پایین‌تر از تولیدکنندگان داخلی به کار می‌رود. چنین عملکردی در نهایت باعث اختلال در بازار داخلی فولاد کشور خواهد شد.

مدیرعامل مجتمع صنعتی فولاد اسفراین با اشاره به افزایش شارپی قیمت برخی محصولات فولادی در بازار داخلی خاطرنشان کرد: بخشی از افزایش قیمت محصولات فولاد مبارکه در بازار آهن و فولاد، ناشی از افزایش هزینه‌های تولید بوده و می‌توان گفت بخش دیگر آن نیز، به دلیل انحصاری بودن بازار و توان تولیدی فولاد مبارکه است.

به گفته ارغایی، هم اکنون وضعیت آینده بازار فولاد برای فعالان مربوطه بسیار مبهم بوده و بر همین اساس، به نظر می‌رسد نوسانات فعلی مقطعی باشند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors