جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار اکتشافات معدنی 11 دی 1402 - 5 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0

لزوم همکاری انجمن‌ها و شرکت‌ها برای توسعه پایدارمعادن

اقتصاددان: اگر بخواهیم مسئولیت اجتماعی را به‌گونه‌ای ایجاد کنیم که فضا تغییر کند و یأس جای خود را به امید دهد، باید موج‌های بزرگ با همکاری فعالین معدن ایجاد کنیم.

لزوم همکاری انجمن‌ها و شرکت‌ها برای توسعه پایدارمعادن اخبار اکتشافات معدنی

به گزارش خبرگزاری فولادبان احمد میدری اقتصاددان، دربارۀ مسئولیت اجتماعی در خصوص نقش صاحبان کسب‌وکار معادن گفت: اگر بخواهیم افق‌ها را بلندمدت ببینیم باید به این موضوع توجه کنیم که ابتدا محیط زیست را تخریب نکنیم و این را به‌ خاطر بسپاریم اگر تخریبی که صورت می‌گیرد را ترمیم نکنیم، در ذهن افراد می‌نشیند.

میدری با اشاره به 10 مسئله جهان که در نشست اخیر داووس مطرح شده است، بیان کرد: یکی از این مسائل قطبی شدن جوامع و نزاع‌های سیاسی است که در سطح بین‌الملل هم خود را نشان می‌دهد. اما باید دید در این میان با رویکرد بلندمدت نقش صاحبان کسب‌وکار چیست.

او با بیان اینکه بازار، در درون خود تکثر فرهنگی ایجاد می‌کند، ادامه داد: برای اینکه مسئولیت اجتماعی را به شکلی دنبال کنیم که بتواند فضا را تغییر دهد و یاس جای خود را به امید دهد باید موج‌های بزرگ ایجاد کنیم. بنگاه‌ها به تنهایی قادر به ایجاد موج‌های بزرگ نیستند و این موج با کمک و همراهی تشکل‌های مردمی محقق خواهد شد.

میدری با تأکید بر اینکه یکی از مسئولیت‌های اصلی اتاق‌ها تربیت نیروی انسانی ماهر در سطح آموزش و پروش و دانشگاه‌هاست، گفت: در اروپا 48 درصد اتاق‌ها فعالیت مستمرشان، آموزش است. در آنجا اتاق‌های بازرگانی برای 420 مهارت آزمون برگزار کرده و نیروی انسانی را رده‌بندی می‌کنند.

او به کتاب «بازآفرینی بازار» اشاره کرد و ادامه داد: شکل‌گیری اولین بازار بین‌المللی از مصر شروع شد و به شوش رسید و از آنجایی که اهمیت ایرانی‌ها در این منطقه بیشتر بود، لفظ «بازار» را انتخاب کردند. این بازار آورندهٔ تکثر فرهنگی و آشتی ملت‌ها بود و تاریخ ایران با تکثر فرهنگی عجین شد. اقتصاددانان می‌گویند کسانی که بازار را برای اولین بار درست کردند از قرن نهم تا شانزدهم، شبکه‌ای از تجار بودند که در خاورمیانه تا ایران یک شبکه تجاری بزرگ را ایجاد کردند. در واقع آنجایی که حرکت‌های آرام اقتصادی است، یک شبکهٔ اصناف می‌بینیم که تعیین‌کننده بوده و در آنجایی که سیاسیون و نظامیان پایشان را در اقتصاد می‌گذارند، نتیجه خوبی نداشته است

میدری ادامه داد: اگر بخواهیم مسئولیت اجتماعی را به‌گونه‌ای ایجاد کنیم که فضا تغییر کند و یأس جای خود را به امید دهد، باید موج‌های بزرگ ایجاد کنیم. موج بزرگ را شرکت‌ها به تنهایی نمی‌توانند ایجاد کنند و در واقع باید انجمن‌هایی چون خانهٔ معدن و اتاق بازرگانی به یاری شرکت‌ها بیایند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors