در گفتگو با فولادبان ابراز شد؛

کیفیت مطلوب تولید داخلی مواد اولیه و مصالح ساختمانی فولادی در برابر ضعف تولید قطعات خودروسازی

کارشناس فعال صنعت فولاد، اظهار کرد: افزایش ظرفیت و کیفیت مطلوب تولیدات فولاد در کشور، نیازمند سرمایه گذاری است که امروزه به دلایل شرایط اقتصادی، وجود موانع و نبود حمایت ها، دسترسی به آن محدود است.

بهمن احمدی، در گفتگو با فولادبان در خصوص کیفیت تولیدات مصالح فولادی داخلی، بیان کرد: تولید برخی از اقلام فولاد در کشور مانند مواد اولیه، مصالح ساختمانی، شمش، اسلب و…  از کیفیت مناسب و مطلوبی برخوردار است و همچنین می توان گفت ظرفیت تولید در این بخش تا دوبرابر هم می رسد اما کیفیت و ظرفیت تولید فولاد داخلی در برخی از بخش ها همچون خودروسازی، صنعتی و.. آنچنان پویا و قدرت مند ظاهر نشده است. به عبارتی ظرفیت تولید فولاد در بخش قطعات خودروسازی از 100 به 30 قلم، هم نمی رسد.

وی با اشاره به اینکه، امروزه صادرات اقلام معدنی و فولادی در کشور با مشکل روبروست و تمام تولیدکنندگان بزرگ و کوچک را با چالش جدی مواجه کرده است، ادامه داد: امروزه تمام کشورهای تولیدکننده فولاد در جهان، روز به روز صادرات خود را توسعه دادند و باعث ترفیع رتبه شدند. اما در ایران به دلیل سیاست گذاری های غلط، نه تنها صادرات گسترش نیافته بلکه با کاهش روبرو شده است.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *