جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 06 دی 1402 - 4 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0
در گفتگوی فعال فولادی با فولادبان مطرح شد؛ 

زمین‌گیرشدن فولادسازان خصوصی با دیدگاه حاکمیتی/ لزوم حمایت از فولادسازان برای رشد صادرات محصولات نهایی 

یک فعال صنعت فولاد گفت: به نظر می‌رسد نگاه حاکمیتی به ویژه در بورس کالا به سمتی می‌رود که تولیدکنندگان خصوصی در حوزه شمش و میلگرد را زمین‌گیر کند؛ اتفاقی که 2 ماه در حال رخ دادن است و کسی آن را نه می‌بیند و نه می‌شنود. 

زمین‌گیرشدن فولادسازان خصوصی با دیدگاه حاکمیتی/ لزوم حمایت از فولادسازان برای رشد صادرات محصولات نهایی  اخبار

علیرضا میرزایی در گفتگو با فولادبان با اشاره به وضعیت صادرات فولاد ایران اظهار کرد: با توجه به شرایط فعلی در کشور، عوارض صادراتی باید برای مواد اولیه مانند آهن اسفنجی اتخاذ شود. در حال حاضر، سنگ آهن 2 هزار تومانی، گندله 4 هزار تومانی و آهن اسفنجی 9 هزار تومانی را صادر می‌کنیم؛ اما برای صادرات میلگرد 25 هزار تومانی عوارض وضع می‌شود که کاملا اشتباه است.

وی در ادامه اضافه کرد: در واقع صنعت فولاد ایران به قدری پیشرفت نکرده که بتواند فولادهای خاصی تولید کند و در وضعیت فعلی، نمی‌توانیم محصولاتی بالاتر از فولاد ساختمانی تولید کنیم. بنابراین باید برای کالایی مانند میلگرد پاداش صادراتی در نظر گرفته شود تا انبار محصولات نهایی خالی شود.

این فعال فولادی تأکید کرد: در حال حاضر، به دلیل افزایش صادرات آهن اسفنجی خطوط تولید اکثر کارخانجات فولادی متوقف شده‌اند و یا تنها 50 درصد ظرفیت آنها در حال فعالیت هستند. به همین دلیل باید برای محصولات ابتدایی زنجیره عوارض وضع شود و برای صادرات محصولات انتهایی نیز پاداش در نظر گرفته شود.

میرزایی با اشاره به اینکه در بورس کالا عرضه‌ها مهندسی شده هستند، گفت: در صنعت فولاد کشور، دیدگاه‌ها کاملا برعکس است؛ به گونه‌ای که تولیدکنندگان، گندله را از کارخانجات 4 هزار و 500 تومان تهیه کرده و آهن اسفنجی را به قیمت 13 هزار تومان می‌فروشند.

وی با تأکید بر اینکه ضریب سود تولید شمش در کشور منفی شده است، افزود: از سوی دیگر، به نظر می‌رسد نگاه حاکمیتی به ویژه در بورس کالا به سمتی می‌رود که تولیدکنندگان خصوصی در حوزه شمش و میلگرد را زمین‌گیر کند؛ اتفاقی که 2 ماه در حال رخ دادن است و کسی آن را نه می‌بیند و نه می‌شنود.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors